×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

عفو و بخشش قاتل پس از ۱۵ سال با همت اعضاِء شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از عفو و بخشش قاتلی پس از ۱۵ سال با تلاش و کوشش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک خبر داد.
عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از عفو و بخشش قاتلی پس از ۱۵ سال با تلاش و کوشش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک خبر داد. و گفت: در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح گرم در سال ۱۳۸۳ در اندیمشک جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به قرائن موجود به بزه خود اعتراف و بازداشت شد و در نهایت حکم قصاص قاتل صادر و برای اجرا، به اجرای احکام ارجاع داده شد.
وی افزود: متاسفانه به تبعیت از این حادثه و با توجه به ماهیت عشایری بودن این قتل ، تعداد زیادی پرونده در دادگستری دزفول و اندیمشک ،ازقبیل نزاع های دسته جمعی ،اسید پاشی، تهدید به مرگ، آتش سوزی ، آزار و اذیت و تیراندازی که در طول این ۱۵ سال تشکیل و در این مدت این اختلاف باعث سلب آرامش و آسایش دو طایفه و منطقه شده بود.
زبیدی نیا در ادامه ضمن تقدیر از تلاش ها و کوشش های بی وقفه روسای دادگستری و دادستانهای دزفول و اندیمشک و همچنین اعضاء شورای حل اختلاف این دو شهرستان در حل و فصل این پرونده ، بیان داشت: در طول این چند سال مصلحین و معتمدین ، بزرگان و ریش سفیدان جهت کسب رضایت از خانواده مقتول بدون نتیجه بوده که با همت و پیگیریهای مستمر اعضاء خدوم شوراهای حل اختلاف دزفول و اندیمشک و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول جهت عفو و بخشش قاتل،خوشبختانه این تلاش ها به ثمر نشست و اولیاء دم با اعلام رضایت از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و زندگی دوباره به قاتل فرزند خود دادند و پس از ۱۵ سال شاهد رهایی این زندانی و بازگشت او به آغوش گرم خانواده اش شده ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.