×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی با انستیتو غربالگری سرطان ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی میان این دانشکده با انستیتو غربالگری سرطان ایران خبر داد.

شکرالله سلمان زاده  اظهار کرد: آذرماه امسال و به دعوت قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان انستیتو کانسر ایران و مسئول برنامه ثبت سرطان بالینی پستان، این تفاهم‌نامه پژوهشی میان دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران منعقد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده (شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان) از بهمن‌ماه سال جاری، گفت: این پویش با محوریت تغییر سبک زندگی و تشخیص زودهنگام به منظور کاهش بیماری‌های واگیر به ویژه سرطان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در بحث تشخیص زودهنگام سرطان و در نهایت کمک به بهبود بیمار برای آسیب کمتر، بهترین راهکار در امر پیشگیری از سرطان، آموزش برای تغییر در سبک زندگی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بروز سرطان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از بقیه نقاط استان و کشور کمتر است، تصریح کرد: بیشترین نوع سرطان‌ها در منطقه ما در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه است.

به گفته سلمان زاده کمیته دانشگاهی برنامه ثبت ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان و با حضور معاونان و مدیران مرتبط برگزار می‌شود.

مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.