×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شیوه نامه آموزش و پرورش خوزستان برای بازگشایی مدارس

در روز سه‌شنبه به نقل از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، در این شیوه نامه آمده است: بر اساس تصمیم شورای ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی و مراکز پیش دبستانی از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی خواهند شد.

بر این اساس،حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و بازگشایی مدارس شبانه‌روزی در صورت استفاده نکردن از خوابگاه به صورت اختیاری، مانند سایر مدارس و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

در این شیوه نامه آمده است: حضور مدیران ، معلمان ، دبیران و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه الزامی است و حضور کارکنان اداری ،اجرایی و  آموزشی در مدارس، تابع شیوه نامه بهداشتی است. حضور نداشتن هر کدام از عوامل مدرسه به دلیل بیماری زمینه‌ای و غیره با تایید شورای مدرسه مانعی ندارد.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ، شورای مدرسه در نخستین هفته بازگشایی ، تشکیل و تصمیمات لازم را در خصوص آموزش دانشآموزان اتخاذ کند و آیین آغازین و زنگ تفریح، زنگ ورزش در مدرسه اجرا نشود و بوفه مدرسه نیز باید بسته باشد.
“تشکیل ستاد شهرستانی و منطقه‌ای مدیریت بیماری کرونا با هماهنگی فرمانداران و بخشداران با دستور کار بازگشایی مدارس الزامی است و تمامی مدارس با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای (فرمانداری‌ها ، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، مراکز بهداشتی درمانی ، هلال احمر، سپاه، بسیج، گروه‌های مردم نهاد، و …) حداکثر تا روز جمعه هفته جاری به صورت کامل ضد عفونی و گند زدایی شوند.”
براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش خوزستان استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصلهگذاری برای دانش‌آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند الزامی است و برنامه آموزشی دانش‌آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود.
در این شیوه نامه آمده است: به منظور حفظ سلامت اولیا و دانش‌آموزان، از تجمع خانواده‌ها در حیاط و جلوی مدرسه جلوگیری شود و اطلاع رسانی بازگشایی مدارس و تعیین نوبت کاری مدرسه برای اطلاع خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان به عهده منطقه آموزشی و مدیر مدارس است.
مدارس سراسر کشور از اوایل اسفند پارسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش‌آموزان توسط معلم‌ها در فضای مجازی و با استفاده از شبکه اجتماعی و پس از آن در سامانه شاد انجام گرفته است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.