×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کشف ۵۰ شیء تاریخی و دستگیری ۳۵ نفر در خوزستان در خوزستان

«رامین مکناوی» با اشاره به عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از ابتدای ویروس کرونا اظهار کرد: در این مدت ۲ مورد حفاری غیرمجاز شناسایی، ۵۰ شیء تاریخی کشف و ۳۵ نفر در استان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: اسفند سال گذشته ۱۶ شیء تاریخی و ۲ دستگاه فلزیاب توسط عوامل یگان حفاظت استان در شهرستان‌های شوش، مسجدسلیمان، شوشتر، اندیکا، ایذه و رامشیر کشف شد که در این راستا ۱۸ نفر نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در فروردین‌ امسال نیز در مجموع ۱۰ نفر دستگیری از دو شهر بهبهان و اندیکا داشتیم اضافه کرد: همچنین در این ماه ۳۱ مورد اشیای تاریخی کشف ‌شد و ۹ مورد نیز پیشگیری از فعالیت‌های غیرمجاز نیز در سطح استان داشتیم.

مکناوی با اشاره به آمار عملکرد این یگان از ابتدای اردیبهشت‌ تا به امروز نیز تصریح کرد: در این ماه یک مورد کشفیات در شهرستان ایذه وجود داشت و هفت نفر نیز در ۲ شهرستان شوش و ایذه دستگیر شدند.

وی اذعان داشت: همچین از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون یک مورد حفاری غیرمجاز در محوطه‌های ثبتی و یک مورد نیز در محوطه‌های غیر ثبتی شناسایی شد که مورد اول منجر به دستگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان ابراز کرد: پیرو دستگیری‌های انجام‌شده همچنین تعدادی خودرو، موتورسیکلت و آلات و ادوات حفاری از سوداگران کشف شد که در این راستا جا دارد از همکاری و مساعدت مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، رؤسای ادارات شهرستانی و همچنین فرمانداران شهرها تشکر ویژه داشته باشیم.

شبستان

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.