×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شاخص کیفی هوای سه شهرستان خوزستان ناسالم است

در گزارش روز چهارشنبه شاخص کیفی در استان خوزستان منتهی به ساعت ۱۱ امروز در شهرستان‌های اندیمشک شاخص کیفی هوا ۱۵۲، دزفول ۱۵۴ و شوشتر ۱۶۲ گزارش شده که این شاخص ناسالم است.

همچنین شاخص کیفی هوا در شهرستان‌های اهواز ۱۰۳، رامهرمز ۱۰۴، هندیجان ۱۰۷، رامشیر ۱۱۲، گتوند ۱۲۱ و شوش ۱۱۹ بوده که این شاخص برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بنابراین گزارش، همچنین این شاخص در این مدت در شهرستان‌های شادگان ۶۴، خرمشهر ۶۹، بندرامام ۷۰، مسجدسلیمان ۷۳، آبادان ۷۴، ماهشهر ۸۹، امیدیه ۹۹، حمیدیه ۱۰۰ گزارش شده که قابل قبول است.

AQI به طور کلی شاخصی برای گزارش روزانه کیفیت هوا است. این شاخص مردم را از کیفیت هوا (پاک بودن یا آلوده بودن آن) آگاه می‌سازد و اثرات سلامتی مرتبط با آن را ارایه می‌کند. به عبارت دیگر AQI  به اثرات سلامتی ناشی از مواجهه با هوای آلوده (ناسالم) می پردازد. شاخص کیفیت هوا(AQI)  برای پنج آلاینده اصلی هوا یعنی ذرات معلق، دی اکسیدنیتروژن، ازن سطح زمین، منوکسیدکربن و دی اکسیدگوگرد محاسبه می شود.

شاخص کیفی ناسالم برای گروه‌های حساس: (Unhealthy for sensitive groups)  در این حالت میزان   AQI  بین ۱۰۱ و ۱۵۰ است. بعضی از افراد گروه‌های حساس در این شرایط ممکن است اثرات بهداشتی خاصی را تجربه کنند، اما بر عموم مردم تاثیر نمی‌گذارد. این حالت را با رنگ نارنجی نشان می‌دهند.

ناسالم: (Unhealthy) میزان AQI  در این حالت بین ۱۵۱ و ۲۰۰ است. در این شرایط هر فردی  ممکن است اثرات بهداشتی را تجربه کند. اعضای گروه‌های حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می‌کنند. این حالت را با رنگ قرمز نشان می‌دهند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.