×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سازمان منطقه آزاد اروند به تعهدات خود در بخش بهداشت و درمان در آبادان و خرمشهر عمل کند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه ی بهداشتی درمانی در شهرهای آبادان و خرمشهر معطل اقدام عملی سازمان منطقه آزاد اروند به تعهداتش در تفاهمنامه ۲ جانبه این سازمان و وزارت بهداشت است.

شکراله سلمان زاده ضمن اشاره به امضاء تفاهمنامه ۲ جانبه ی میان وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۳۹۲ در جهت مشارکت ۵۰ درصدی طرفین قرارداد در اجرا و انجام این ۳۰ پروژه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ تفاهمنامه ای سه جانبه میان وزارت بهداشت، دانشگاهها و استانداریهای سطح کشور برای اجرای یک سری پروژه عمرانی در حوزه ی بهداشت به امضاء رسید که این تفاهمنامه در محدوده ی منطقه آزاد اروند میان وزارتخانه بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد.

وی افزود: متاسفانه خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، پایگاههای سلامت شهری در آبادان و خرمشهر قدیمی و فرسوده اند، یا وجود ندارند و سالهاست که ساخته نشده اند و بسیاری نیز در فضاهای استیجاری به ارایه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به تفاهمنامه دو جانبه وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند که به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منعقد شد، تصریح کرد: بسیاری از پروژه ها تعریف و برای آنها پیمانکار مشخص شد و وزارت بهداشت نیز تا حدودی سهم خود را پرداخت کرد اما سازمان منطقه آزاد اروند به تعهداتش عمل نکرد و از۳۰ پروژه تعریف شده تنها ۵ پروژه به سرانجام رسید که آن هم با پرداختی وزارت خانه انجام و مابقی هنوز هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به نوسازی درمانگاه باهنر یا همان اقبال سابق به عنوان پیشینه ی تاریخی بهداشت و درمان شهر و ستاد مرکز بهداشت به عنوان برخی از پروژه های تعریف شده در تفاهمنامه دو جانبه وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: ستاد مرکز بهداشت واقع در خیابان ۱۵ احمدآباد را با هزینه دانشگاه تکمیل کردیم که به لحاظ مالی فشار مضاعفی بر ما وارد کرد.

سلمان زاده گفت: در صورت اجرای این ۳۰ پروژه تحول بزرگی در حوزه بهداشت منطقه رخ می داد که متاسفانه چنین نشد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند مشکلات اقتصادی مبتلابه کشور و به تبع آن منطقه را توجیه عمل نکردن به تعهداتش اعلام کرده است، افزود: وزارت بهداشت نیز چون طرف دوم (سازمان منطقه آزاد اروند) به تعهداتش در تفاهمنامه ی منعقده عمل نکرد بیشتر از این امکان ورود یک جانبه به موارد را نداشت.

وی با اشاره به تلاشها و پیگیریهای در حال انجام برای دریافت اعتبارات مربوط به پروژه ها از وزارت خانه، اظهار کرد: این ۳۰ پروژه ها برای بهبود شرایط بهداشتی و درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر تعریف شده است که امید می رود اوضاع اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند خوب شود و به اجرا و انجام این پروژه ها که جزو تعهداتشان است، کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.