×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تخصیص بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی به شبکه فاضلاب اهواز

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به بررسی روند اجرای این ۰۸طرح در شورای برنامه ریزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای اجرای شبکه فاضلاب اهواز تاکنون این طرح ۴۱ درصد پیشرفت داشته است که پیش­‌بینی می‌شود بعد از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی در نظر گرفته شده طی دو سال، پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب این کلانشهر به ۷۲ درصد برسد.

امید حاجتی گفت: با اجرای این طرح بخش اعظمی از مشکلات دفع بهداشتی فاضلاب که از معضلات اهواز و اراضی و شهر‌های پایین دست بوده حل خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اگر انتظار مردم این است با اجرای این طرح مشکل آبگرفتگی معابر را نخواهیم داشت؛ تصور اشتباهی است.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب تنها بخشی از معضل دفع آب­های سطحی را به‌صورت اضطراری رفع می‌­کند، ادامه‌داد: از سوی دیگر به‌دلیل نداشتن شبکه دفع آب­های سطحی، هزینه‌­های نگهداری شبکه فاضلاب افزایش خواهد یافت که این امر ناشی از انجام نشدن مطالعات لازم در خصوص دفع اینگونه آب‌ها است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه معضل دفع آب­های سطحی از دغدغه‌های به حق مردم اهواز است، اضافه‌کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح به‌صورت کامل حل نخواهد شد، امید است این مشکل طی یک دوره میان مدت و از طریق منابع شهرداری اهواز و حمایت­‌های خاص ملی رفع شود.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته و پس از پیگیری‌­های صورت گرفته به دستور مقام معظم رهبری و با حمایت دولت، مقرر شد مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی طی ۲ سال برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یابد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.