×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جذب ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۵۰ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد اروند جذب شده است.

سیدعلی موسوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است و طی امسال موفق به پیشبرد حجم سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال گذشته در این منطقه آزاد شدیم.

وی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند در مقایسه با ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد.

رشد ۴۸ درصدی سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شده است  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۴۸ درصد رشد دارد.
وی میزان سرمایه ‌گذاری در منطقه آزاد اروند در مدت مشابه سال گذشته را هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی، عمرانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ کنیم.
موسوی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سالجاری به نام جهش تولید ۱۳ پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به ۲۰ پروژه برسد که این روند کمک بسیار زیادی به رشد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند خواهد داشت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.