×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کسی حق ندارد به هیچ مسئولی اهانت کند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهانت در اسلام جایگاهی ندارد و اهانت به مسئولان و به‌ویژه شخص رئیس جمهور پذیرفتنی نیست.

 آیت‌الله محسن حیدری در نشست شورای اداری استان خوزستان، با اشاره به فرارسیدن سالروز امامت حضرت مهدی‌(عج) اظهار داشت: مهدویت یک مسئله جهانی و انسانی است و مختص اهل‌تشیع نیست. مهدویت جزو اشتراکات مشخص و مسلم بین اهل‌سنت و تشیع است و در اصل این  مسئله هیچ اختلافی بین مسلمانان نیست و این جزو باور مسلمانان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیعه و سنی در نگاه آخرالزمان معتقد به ظهور مهدی‌موعود هستند و در اصل مسئله هیچ اختلافی نیست. هیچ اصل و فرعی در اسلام نداریم که به اندازه مهدویت درباره آن حدیث متواتر داشته باشیم. نزدیک به ۲ هزار حدیث درباره مهدویت داریم که ۴۰۰ حدیث آن را منابع اهل‌سنت نقل کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه به مسئله وحدت اسلامی اشاره و گفت: وحدت شیعه و سنی جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی حرام است. اینکه فردی جاهل بخواهد به اهل‌سنت اهانت کند، قطعا محکوم است و این فرد دنبال تفرقه‌افکنی است. اختلاف بین شیعه وسنی خواست انگلیس و رژیم صهیونیستی است و ما اهل‌سنت را برادر و حتی بالاتر، روح و جان خودمان می‌دانیم.

آیت‌الله حیدری با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در نشست ستاد کرونا، اشاره کرد و گفت: انتقاد و اهانت دو مقوله جدا و مشخص است و کسی حق ندارد به هیچ فرد و یا مسئولی اهانت کند و اهانت یک امر قبیح و حرام است. شأن و جایگاه سران قوا به‌ویژه رئیس جمهور باید حفظ شود و کسی حق ندارد، مسئولی را به بهانه نقد، مورد اهانت قرار دهد. اگر انتقادی است، باید به شکل درست و از مجرای خود بیان کرد.

تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.