×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیر نقتی استان در مرز چزابه

با توجه به اهمیت موضوع و بررسی دقیقتر مشکلات صادرکنندگان استان از طریق مرز چزابه ، سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان اقدام به برگزاری  جلسه در مرز چزابه نمود.  به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان : دکتر نظری رئیس این سازمان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار کرد : مرز چذابه پس از اربعین حسینی به دلیل تعطیل بودن مرز و افزایش حجم صادرات در این مدت، شاهد ترافیک سنگینی از کامیون های حامل بار بوده است که امیدواریم با برگزاری این جلسه هرچه سریعتر مشکل صادر کنندگان در این مرز مرتفع شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان کرد: مرز چذابه از نظر زیرساختی تغییراتی داشته ولی مشکلاتی هم در این مرز وجود دارد ، به ویژه در چند روز گذشته شاهد ازدحام ترافیکی بار در مرز و اعتراضات شدید رانندگان بودیم .

وی افزود: امیداریم با توجه به اهمیت صادرات در این مرز، رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد و گره ای از مشکلات موجود را حل کند.

دکتر نظری گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده که در صورت امکان از پارکینگ زائرین اربعین حسینی به عنوان پارکینگ خوروهای سنگین استفاده شود.

ابراهیم نجفیان معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که موجب ایجاد صف طویل از ماشین های باری شده است سرریز بارها از مرزهای دیگر به مرز چذابه و همچنین نداشتن زیرساخت مناسب با توجه به بارندگی های اخیر است.

یداله مهرعلیزاده قائم مقام استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: مرز چذابه از حالت یک منطقه مرزی خارج شده است و به قطب اقتصادی کشور تبدیل شده است که باید از این فضا در این شرایط تحریم کشور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ اقتصادی باید با هم همیاری و همپوشی عمل کنیم و به دنبال تقابل ونفی یکدیگر نباشیم و برای این همفکری چذابه یک فرصت بی نظیر است.

مهرعلیزاده آقای فاضل سلامات را به عنوان نماینده تام الاختیار استانداری در مدیریت مرز چذابه و شلمچه معرفی کرد و گفت: مدیریت مرز چذابه باید یکپارچه شود و تمام کننده برای کارها باشد که در کارها بی نظمی وجود نداشته باشد.

مشاور استاندار در امور اقتصادی همچنین در خصوص باسکول موجود در صفر مرزی چذابه اظهار کرد: این باسکول با موافقت گمرک، فرمانداری دشت آزادگان، هنگ مرزی، شهرداری و سایر ارگان های دخیل در مرز چذابه برچیده می شود تا از ترافیک موجود در منطقه بکاهد چرا که موجب گره ترافیکی شده است.

گفتنی است : در این نشست مصوب شد که شیف کاری از ۷ صبح تا ۱۲ شب با موافقت طرف عراقی تا زمان رفع ترافیک و تخلیه و بارگیری کامیون ها باشد. همچنین کامیون های حامل تره بار و مواد غذایی فاسدشدنی در اولویت تخلیه و بارگیری قرار گیرند که از متضرر شدن بازرگانان جلوگیری شود.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.