×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

منطقه آزاد اروند می تواند قطب بزرگ صنعتی کشور شود

 

معاون رئیس جمهور گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند در آینده تبدیل به قطب بزرگ صنعتی شود و تنها منطقه‌ای است که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و می‌تواند یک‌قطب بزرگ اقتصادی جدید ایجاد کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری که امروز در سالن الغدیر فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز به‌منظور شرکت در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ طرح غدیر به آبادان و خرمشهر آمدیم.

وی بابیان اینکه طی سال‌های گذشته مردم به دلیل شوری آب مشکلات زیادی را متحمل شدند و مسئولان به‌اتفاق هم ایستادگی کردند تا مشکل حل شود، بیان کرد: یک سال گذشته به‌اندازه ۱۰ سال گذشته اعتبار به این موضوع تخصیص پیدا کرد تا در ۱۵ تیر آب به این دو شهر برسد و خوشبختانه ۲ روز زودتر این کار انجام گرفت و وقتی اراده جمعی برای کاری وجود داشته باشد آن کار انجام می‌شود.

جهانگیری عنوان کرد: وقتی مدیران باانگیزه پای‌کار باشند عرق وطن‌دوستی آن‌ها ایجاب می‌کند تا مشکلات حل شود و در حال حاضر کیفیت آب آبادان و خرمشهر بهتر شده است.

وی بابیان اینکه موضوع پالایشگاه آبادان مهم است، عنوان کرد: با توجه به میزان نفتی که این پالایشگاه دریافت می‌کند و کیفیت و کمیت محصول خروجی آن، وزارت نفت تصمیم بر تعطیلی آن گرفته بود اما تصمیم ما بر بازسازی آن بود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: کار بهسازی آن آغازشده است و در بحث نیروی انسانی نیز باید از نیروهای بومی استفاده کند و تا جایی که قانون اجازه دهد این کار را انجام می‌دهیم.

جهانگیری گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند در آینده تبدیل به قطب بزرگ صنعتی شود و تنها منطقه‌ای است که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و می‌تواند یک‌قطب بزرگ اقتصادی جدید ایجاد کند.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما و عراق دو دولت هستیم و لایروبی اروند و تبدیل آن به محلی برای کشتی‌رانی مهم است و برای مردم خرمشهر و آبادان حیاتی است.

وی افزود: از ابتدای راه‌پیمایی اربعین به دنبال این بودیم که راه‌آهن شلمچه به عراق وصل شود اما هنوز نتوانستیم در بحث پل اروند توافقی با عراقی‌ها داشته باشیم و آن‌ها مشکلات فنی دارند و آن شالله حل می‌شود.

جهانگیری بیان کرد: به‌هرحال علاقه‌مند هستیم تا بندر خرمشهر فعال شود و استان خوزستان و خرمشهر و آبادان تبدیل به قطب اصلی برای نیازهای کشور شود.

جهانگیری بابیان اینکه مردم شریف خوزستان در انقلاب اسلامی همیشه نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند، عنوان کرد: مردم استان خوزستان در دفاع از نظام مقدس اسلامی و مرزهای کشور همیشه پیش‌قدم بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.