×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی طی هشت ماهه سال جاری با ۳ درصد رشد، به ۱۷ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۵۸۸ تن رسید.
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را برابر با ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۶۷۶ تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، بیش از ۱۱میلیون و ۳۱۶ هزار تن را کالای نفتی تشکیل می دهد.
عادل دریس با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی افزود: ترانزیت فرآورده های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار تن رسیده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن آلات، سنگ آهن و کالاهای کانتینری از اهم کالاهایی برشمرد که طی بازه ی زمانی مذکور در بندر تخلیه شده است و از افزایش ۷ درصدی میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تن خبر داد.
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به نقش برجسته ی این مجتمع بندری در تخلیه کالاهای اساسی مورد نیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت میزان تخلیه انواع کالا های اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب صورت پذیرفته است.
عادل دریس با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی در بنادر و تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه، از رشدی ۳ درصدی میزان حمل ریلی طی مدت هشت ماهه سال جاری به میزان ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۳۴ تن خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.