×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد غذایی غیر مجاز

دکتر مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از تشدید برخورد با عرضه مواد غذایی غیر مجاز و فاقد مشخصات بهداشتی در سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.

شریفی با بیان اینکه در برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاههای مواد غذایی عرضه مواد غذایی غیر مجاز و حتی تاریخ گذشته صورت می گیرد با اعلام هشدار دراین خصوص اظهارداشت:اکنون در برخی از  سوپر مارکتها ،میوه فروشی ها و حتی کافی شاپها و رستورانها  انواع مواد غذایی از جمله سالادها ، دسرها ، نان و …. فاقد مجوزهای بهداشتی عرضه می گردد که  این مسئله می تواند  خطری بسیار جدی برای سلامت مردم بهمراه داشته باشد.

شریفی بیان داشت: مواد غذایی غیر مجاز به دلیل مشخص نبودن محل تولید ، نگهداری ، حمل و نقل و عدم نظارت بر فعالیت کارگاههای تولید کننده آنها احتمال هرگونه تقلب و آلودگی دراین مواد وجود دارد.

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز با تاکید بر این موضوع گفت: مطابق قانون مواد خوردنی ،آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی عرضه هرگونه مواد غذایی فاقد مشخصات بهداشتی ، تاریخ مصرف گذشته ،فاسد ،تقلبی ممنوع بوده و ارتکاب به آنها مستلزم مجازاتهای قانونی می باشد   و از بازرسان بهداشت محیط خواست طی بازدید های روزانه خود در صورت مشاهده عرضه اینگونه مواد غذایی برخورد قانونی صورت و اقدامات لازم را در این خصوص معمول نمایند.

وی خاطر نشان کرد: ارگانهای متولی  همچون اتحادیه ها ، معاونت غذا و دارو ، گمرک ، مراجع قضایی و انتظامی و ..  باید عزم بیشتری در این خصوص داشته و با ارائه راهکارهای مناسب از ورود و عرضه اینگونه مواد غذایی فاقد مجوز در بازار  جلوگیری نمایند .

 در همین راستا  رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز از اجرای طرح تشدید بازدید از صنوف و برخورد با مراکز عرضه کننده اینگونه مواد غذایی از ابتدای ۱۳ بهمن خبر داد و افزود: بازرسان سلامت محیط و کار مرکز بهداشت غرب اهواز در صورت مشاهده  هرگونه ماده غذایی فاقد مشخصات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ضمن جمع آوری آن مواد با متخلف برابر قانون مواد خوردنی ،آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی برخورد خواهند نمود . وی از شهروندان خواست در زمان خرید هرگونه مواد غذایی به مشخصات بهداشتی درج شده  از جمله تاریخ تولید ، انقضاء ، پروانه بهداشتی و .. دقت نمایند و هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.