×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش ۲۶۰ درصدی کشفیات جرایم بانکداری الکترونیک در خوزستان

 رئیس پلیس فتا خوزستان از افزایش ۲۶۰ درصدی کشفیات جرایم در حوزه جرایم بانکداری الکترونیک در استان خوزستان خبر داد.

سرهنگ شاهین حسنوند در نشست تخصصی پلیس فتا با قضات خوزستان در خصوص بانکداری الکترونیکی  اظهار کرد: مهم‌ترین عامل پیشگیری در بحث جرایم بانکداری الکترونیک، آگاه‌سازی است.

وی تصریح کرد: باید مرتبا به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند با این کارت‌ها، چه کارهای مفیدی می‌توانند انجام دهند و همچنین چه خطراتی می‌توانند داشته باشند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: برخی بانک‌ها تعاملات خوبی با پلیس فتا دارند اما بحث عدم احراز هویت هنگام افتتاح حساب بانکی یا ثبت سیستم کارت‌ها نقصی است که باید جبران شود. به بانک‌ها پیشنهاد داده‌ایم تا قبل از افتتاح حساب فرد، سوابق افتتاح‌کننده حساب را دریافت کنند.

وی با اشاره به جرایمی که مردم با آن مواجه هستند، گفت: بیشترین جرایمی که اکنون مردم با آن مواجه هستند بحث فیشینگ کارت‌های عابربانک است. با توجه به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور و خوزستان بالا رفته است، کاربران در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مسائل جذاب را پیگیری می‌کنند. فعالیت سایت‌های صیغه‌یابی، فروش شارژ ارزان، یارانه، سهام عدالت و سایت‌های رمالی و فالگیری که جذابیت دارند موجب شده است که افراد به سایت‌های جعلی کشانده شوند و بدون اطلاعات کافی، اطلاعات خصوصی را وارد سایت کنند. بعضا گاهی پس از اینکه پیغامی با عنوان کارت شما مبالغ را پشتیبانی نمی‌کند به شخص نشان داده می شود تا اطلاعات کارهای دیگر را وارد کند و از این روش از چند حساب یک فرد برداشت می‌شود. این برداشت‌ها عموما در ایام تعطیل انجام می‌شود که معضل است.

حسنوند ادامه داد: با توجه به جذابیتی که در سایت‌های فال‌گیری یا رمالی مخصوصا برای زنان وجود دارد فیشینگ‌کاران در چنین سایت‌هایی کار می‌کنند. مثلا اکنون موضوعی که مطرح است امکان ردیابی تماس‌ها است که می‌توانند از این روش استفاده کنند و حساب را خالی کنند.

وی با اشاره به فعالیت بازارهای آنلاین، گفت: با توجه به کلاهبرداری انجام شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین نظیر شیپور و دیوار، مردم باید قبل از اینکه مبلغی را به حساب شخصی واریز کنند به صورت حضوری جنس را ببینند و هیچ‌گونه معامله غیرحضوری انجام ندهند. همچنین مراقب باشند که اگر مبلغی به حساب آنها واریز می‌شود از کارت سرقتی نباشد تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: کشفیات جرایم در حوزه جرایم بانکداری الکترونیک در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش یافته است.

 ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.