×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دولت ومجلس درکنار کشاورزان سیل زده استان هستند

جواد کاظم نسب الباجی یکی از نمایندگان مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در کنار کشاورزان سیل زده خوزستان که خسارات زیادی در سیلاب مهیب اخیر متحمل شده اند قرار دارند.وی افزود: بر اساس مصوبه دولت، همه کشاورزان خوزستان اعم از بیمه شده یا بیمه نشده که در سیلاب اخیر متحمل خسارات سنگینی شده اند غرامت دریافت می کند و تاکنون ۴۲۰ میلیارد ریال غرامت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان خوزستانی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان کار ارزیابی خسارات بخش کشاورزی را شروع کرده است افزود: آنچه از دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهم است پرداخت سریع غرامت به کشاورزان خسارت دیده است تا بتوانند کشت تابستانه را شروع کنند.
الباجی با بیان اینکه تاکنون نشست هایی با وزیران جهاد کشاورزی و نیرو در کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با هدف رسیدگی به مشکلات کشاورزان سیل زده برگزار شده است افزود: نخستین گام برای تسریع در پرداخت غرامت ها ، برآورد دقیق ابعاد خسارات است که خوشبختانه این کار شروع شده است و امید است هرچه زودتر به نتیجه و جمع بندی نهایی برسد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه حجم خسارات سیلاب به بخش کشاورزی خوزستان را سنگین توصیف و ابراز امیدواری کرد با شتاب بخشیدن به پرداخت غرامت ها ، کشاورزان خسارت دیده بتوانند به سرعت اراضی که دچار آبگرفتگی شده اند بازسازی و آماده کشت تابستانه کنند.
۲ هفته پیش رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی میدانی وضعیت کشاورزان خسارت دیده خوزستان از مناطق مختلف درگیر سیلاب از جمله دشت آزادگان ، حمیدیه ، شوش ، باوی و اهواز بازدید کردند.
براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان عملیات ضربتی خارج سازی آب از ۳۵هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیل زده در مناطق غربی ، مرکزی و شمالی خوزستان با مشارکت مردم و بهره برداران محلی در چند روز اخیر و با فروکش کردن سیلاب ، انجام شده است.
بر اساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی ، سیلاب اخیر حدود ۸۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد کرده است که از این میزان ۳۸هزار میلیارد آن مربوط به واحدهای نیشکری این استان است.
بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ، سیلاب اخیر بیش از ۱۲۵هزار میلیارد ریال به بخش های کشاورزی ، اقتصادی و زیربنایی استان خوزستان خسارت زده است.
سیلاب فروردین امسال که بخش هایی از مناطق شادگان ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، باوی و الهایی اهواز هنوز درگیر آن هستند بیش از ۴۰۰هزار نفر را در ۱۲شهرستان خوزستان در معرض خطر قرار داد.
با فروکش کردن سیلاب و کاهش خروجی سدهای گتوند ، دز و کرخه ، در چند روز اخیر تعداد زیادی از ساکنان روستاهای سیل زده خوزستان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند و تنها کمتر از پنج هزار نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری به سر می برند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.