×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توزیع ۳ هزار تن خوراک دام در مناطق سیل زده خوزستان

بنا به این گزارش ناصر ظاهرزاده با اشاره به تامین و توزیع رایگان خوراک دام افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و در راستای مسئولیت های اجتماعی امسال ۳ هزار تن خوراک دام در بین مناطق سیل زده توریع می شود.

وی اظهار داشت: در راستای کمک به مناطق سیل زده تاکنون تولید، کیسه گیری و حمل ۲۴۰۰ تن محصول خوراک دام ختن انجام گرفته و بین مناطق سیل زده شعیبیه توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه در ادامه با اشاره به همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کمک رسانی به سیل زدگان ، گفت: در فروردین ماه امسال و با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ، تخصیص ۸۳۵ تن خوراک دام یارانه ای در بین مناطق سیل زده استان خوزستان در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

ناصر ظاهرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تولید بیش از ۳۰ هزار تن خوراک دام از بقایای نیشکر در سال تولیدی جاری در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاکنون از ابتدای فصل تولید، بالغ بر ۲۰ هزار تن خوراک دام تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

ظاهرزاده ادامه داد: خوراک دام تولید شده در این شرکت به مصرف دام های سنگین از جمله گوساله، گاو و گاومیش می رسد و در سراسر کشور توزیع می شود. خوراک دام به صورت فشنگی تولید می شود و در صورت نیاز بازار و تقاضای مشتری می تواند متناسب با جیره غذایی درخواستی تولید و عرضه گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: خوراک دام تولیدی این شرکت علاوه بر صرفه اقتصادی به دلیل استفاده کردن از ظرفیت های گیاه نیشکر، نقش مهمی در جهت حفظ محیط زیست دارد زیرا از هدر رفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده با ارزش افززوده بالا می نماید که این امر در حفظ مراتع کشور موثر است و مانع نابودی آن می شود.

ظاهرزاده در پایان گفت: شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و ترویج خوراک دام تولیدی، نسبت به احداث یک واحد دامداری پرواربندی هزار راسی اقدام نموده و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ راس گوساله در این دامداری در حال پرواربندی می باشد.

گفتنی است کارخانه تهیه و توزیع خوراک دام شعیبیه واقع در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) است که ۹۵ درصد تجهیزات این کارخانه داخلی و از سوی متخصصان ایرانی ساخته و نصب شده است و حدود ۷۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.