×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ایمن سازی خطوط لوله در شرکت نفت و گاز مارون

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از اقدامات انجام شده در ۳ ماهه آغازین سال در راستای ایمن سازی خطوط لوله جریانی این شرکت خبر داد.

مهندس باقر قاسمی ضمن تاکید بر اتخاذ کلیه تدابیر لازم جهت محافظت از محیط زیست، راهبری بهینه فرایند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تاسیسات فرایندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.

وی با بیان اینکه ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای رسیدن به ایمن ترین سطح عملیاتی است، به عملکرد شرکت در ۳ ماهه ی اول سال ۹۸ در حوزه ی مذکور اشاره کرد و افزود:  خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در دو موضع و جمعا با تعویض ۳۸ متر لوله ، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در ۴ موضع و جمعا با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط  ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع توسط طرح جامع بازرسی و تعمیرات خطوط با ۱۷۰ متر لوله مورد تعمیر قرار گرفت.

مهندس قاسمی یادآور شد: ایمن سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی توسط طرح جامع و ایمن سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون  اذعان داشت: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۵ مارون به طول ۲۵۰۰ متر مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۶۰ متر از آن تعویض شد و خط ۸ اینچ خروجی یکی از چاه های خامی به نیز به طول ۲۳۷۰ متر مرود گمانه زنی و ضخامت سنجی قرار گرفت و ۵۰۰ متر آن تعویض گردید.

وی به  آمار کلی ضخامت سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تاسیسات شرکت در فصل بهار اشاره کرد و گفت: ۲۰۵۰۳ موضع ضخامت سنجی شد و ۲۱۱۸ و ۱۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش های بازرسی فنی و خوردگی فلزات مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

مهندس قاسمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش ادارات ذیربط و متولیان این پروژه ها، ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این چنین اقدامات  و پایش مداوم خط لوله و تاسیسات، هیچ ریسکی ، مجاوران، محیط زیست و دارایی های سازمان را تهدید نکند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.