×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد ۶۷ درصدی واردات کالاهای اساسی در بندر امام خمینی

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در این مدت ۴ و نیم میلیون تن کالای اساسی وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی  شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  از رشد ۶۷ درصدی برخوردار بوده است.

عادل دریس در خصوص اقدامات انجام شده به منظور ترخیص سریع‌تر کالا به ویژه کالاهای اساسی از بنادر افزود : منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به عنوان بزرگترین دروازه ورود کالاهای اساسی عملکرد خوبی در این رابطه در سال‌های گذشته داشته است.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در راستای وظایف خود با بسیج کلیه امکانات، تجهیزات و به طور کلی زیرساخت‌ها و روساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری همراه با برنامه ریزی دقیق نسبت به تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، از زمان ورود به لنگرگاه آبی تا انبار در انبارهای موجود در بندر اقدام کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه به منظور استفاده از ظرفیت‌های ریلی این بندر  در  زمینه تسریع در خروج کالاهای اساسی  ،  روزانه  به ۲۰۰ دستگاه واگن از سوی راه آهن نیاز است  است گفت :  در راستای تسریع در عملیات خروج کامیون حامل کالا از این بندر اتخاذ راهکار مناسب برای اتصال حدود ۳۶ باسکول سایت‌های بندر به سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران لازم است.

بندر امام خمینی بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاهترین و مطمئن ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.