×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سدهای بزرگ برای زلزله هایی بمراتب بزرگتر از زلزله مسجدسلیمان  طراحی می شوند

مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سدهای استان خوزستان با بیان این که سدهای بزرگ برای زلزله هایی بمراتب بزرگتر از زلزله رخداده طراحی و ساخته می شوند تصریح کرد: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

بنا به این گزارش “یعقوب عرب” با اشاره به وقوع زمین لرزه های روز گذشته در مسجدسلیمان گفت: سدهای بزرگ برای زلزله هایی بمراتب بزرگتر از زلزله رخداده طراحی و ساخته می شوند لذا جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به نزدیکی کانون زلزله به سدهای شهید عباسپور(حدود ۱۵ کیلومتر) و سد مسجدسلیمان(حدود ۱۲ کیلومتر) و اهمیت ایمنی و پایداری سدهای بزرگ در شرایط غیرعادی(بروز زمین لرزه ، سیل و …) ، خاطرنشان کرد: به سرعت بازرسی های کاملی از سد ، گالری ها، تکیه گاه ها ، مغارها و سایر محل های مهم انجام، نتایج اطلاعات ابزار دقیق این سدها قرائت و مورد بررسی قرار گرفت.

عرب با بیان این که نتیجه اولیه بررسی ها ، سلامت سدهای مسجدسلیمان و شهید عباسپور را تایید کرد افزود: هیچگونه مشکلی(بجز ریزش های محدودی در محیط پیرامون سدها) ملاحظه نشده است و ادامه این بازرسی و بررسی ها حداقل تا ۳ روز آینده ادامه خواهند داشت.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، روز گذشته ۱۷ تیر ماه جاری ساعت ۱۱:۳۰ زلزله ای به بزرگی ۵٫۷ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در ۱۹ کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان(منطقه گلگیر) با طول جغرافیایی ۴۹٫۵ و عرض جغرافیایی ۳۱٫۹۵ و در عمق تقریبی ۱۷ کیلومتری و در ادامه نیز لرزه های متعددی در همان نزدیکی و با بزرگای تا ۴٫۷ ریشتر تا ساعت حدود ۱۵ روز گذشته به وقوع پیوست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.