×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حماسه بی نظیر کشت ۲۲۶۰۰ هکتاری از اراضی با تلاش پرسنل پرتلاش شرکت نیشکر

دکتر عبد علی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم آغاز برداشت نیشکر گفت: با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شده و با وجود چنین خسارتی به لطف خداوند و برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش فداکارانه همکاران نیشکری، حماسه‌ای جهادی در توسعه نیشکر خلق شد و پرسنل این شرکت در اوج همدلی موفق شدند علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲۶۰۰ هکتار نیشکر را خلق کنند و الباقی این اراضی را نیز به کشت محصولاتی همچون گندم، کلزا و چغندر اختصاص داده‌ایم .

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور روز دوشنبه با شروع برداشت محصول نیشکر از سطح ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت طرح‌های هفت‌گانه این شرکت در شمال و جنوب اهواز آغاز شد.

عبدعلی ناصری پیش بینی کرد امسال  ۳.۵ تا چهار میلیون تن نیشکر از این مزارع برداشت شود که از این میزان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر استحصال خواهد شد.
وی بیان کرد: برداشت نیشکر در صورت شرایط مناسب آب و هوایی  حداکثر تا فروردین سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
برداشت نیشکر درسال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در طرح های هفت گانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به دلیل بارندگی متناوب و رطوبت بالای زمین با اختلال جدی رو به رو بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.