×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نقش مهر ۳۰ ساله بر چهره آقای معلم در بهبهان / معلم نمونه‌ای که با استثنایی‌ها خو گرفته‌ است

بهبهان،این‌جا میزبان کودکانی است که امروز به سبب نقص در سیستم شنوایی از تحصیل در مدارس عادی محروم شده‌اند و معلمانی که باید با صبر و حوصله فراوان بار انتقال مفاهیم علمی به آنان را با تمام سختی‌ها به دوش کشند، صدایی نیست، هیاهوی همه مدرسه‌های دیگر را ندارد و خبر از دانش‌آموز پر جنب و جوش نیست. طروات و تازگی فقط در نگاه و ایما و اشاره است.

یک خبر جالب همه فضای مجازی در بهبهان را پر کرده «غلامحسین سعیدی نژاد معلم نمونه کشوری از معلمان به نام شهرستان بهبهان است که پای حرف وزیر نشسته و مدیر مدرسه باغچه بهبهان است». این خبر و چرایی برتری مدیر مدرسه استثنایی‌ها بر مدارس عادی و تیزهوشان عجیب به نظر می‌رسد.

مدارس باغچه‌بان نام و نشان خاصی دارند و هر کسی جرات حضور در آن برای خدمت ۳۰ ساله را ندارد چون هیچ چیز عادی نیست و باید دلی دریایی داشت. امروز و به مناسب هفته معلم پای حرف معلم نمونه کشوری نشسته‌ایم.

چرا باغچه‌بان؟

غلامحسین سعیدی‌نژاد درباره خود و چرایی حضور ۲۶ ساله‌اش در مدرسه باغچه‌بان اظهار داشت: ما فعالیت‌های درون و برون سازمانی زیادی انجام داده‌ایم چون این حوزه نیاز به توجه و تحول دارد و با افتخار از روزهای نخست حضورم در آموزش و پرورش معلم مدرسه باغچه‌بان بوده‌ام.

وی در پاسخ به اقدامات انجام گرفته در این مدرسه افزود: ساخت دبستان ۱۰ کلاسه، سالن ورزشی سر پوشیده، گلخانه مجهز استانی و اتاق بازی از فعالیت‌های شاخصی است که با همکاری نهادهای مختلف در طول سالیان شکل گرفته است و من به آن‌ها افتخار می‌کنم.

سعیدی‌نژاد با همت و همدلی سایر اولیا مدرسه تونسته رتبه‌های برتر کشور از جمله رتبه برتر تعالی مدیریت آموزشگاهی را به خود اختصاص داد و با انجام مصاحبه علمی به نمایندگی از سایر معلمان استان در نشست ویدئوکنفرانس مقابل وزیر آموزش و پرورش نشسته و دغدغه‌های این قشر عزیز را بازگو کند.

این مدیر مدرسه بیان کرد: وقتی بچه‌ها را تحویل گرفته انگیزه می‌گیریم و به همین دلیل با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی یک اتاق بازی منطبق با شرایط این عزیزان ساخته شد تا روحیه تازگی کودکانه خود را از دست ندهند.

وی با بیان این که کار در باغچه‌بان صبر و تحمل می خواهد و لحظات تلخ و شیرین زیادی در پی دارد گفت: سامانه شاد لحظات غم انگیزی در این ایام بیشتر از همیشه به‌دلیل شرایط خاص قاطبه اولیا دانش‌آموزان برای ما رقم زد و تنها لحظه سخت زندگی ما همین تماس با اولیا برای نصب برنامه شاد و جواب ندارم است.

سعیدی‌نژاد از تنها درخواستش مقابل وزیر عنوان کرد: از وزیر می‌خواهم نگذارد مسائل سیاسی به این اداره ورود کند و تماما از نیروهای خوش‌ ذوق خود در راستای اهداف وزارت استفاده کرده و از خیران می‌خواهم شرایط خریداری گوشی هوشمند برای تعدادی از  والدین این مدرسه را فراهم کنند.

وی درباره شرایط این مدرسه ادامه داد: مدرسه ما از طیف‌های مختلفی دانش‌آموز دارد اما رشد دانش‌آموزان اتیسمی نگران کننده است و باید سیستم خود را برای ساخت مدارس اتیسمی آماده کند.

غلامحسین سعیدی‌نژاد از انگیزه عجیب خدمتش در این مدرسه بازگو می‌کند: اوایل خدمتم نگران بودم اما بعد نمک‌گیر شدم و با وجود کسب مقام‌های گوناگون و دعوت برای تصدی پست‌های مختلف هیچ گاه از باغچه‌بان بهبهان دل نکندم و قصد دارم تا روز آخر خدمتم را در این مدرسه و کنار فرزندانم سپری کنم.

وی در پایان از همراهی خانواده خود سخن گفت و افزود: روزانه ۱۲ ساعت مشغول کار است و با وجود همسرم که در کسوت همکار نیز است بسیاری از مشکلات برطرف و اهل خانواده بیشتر ما را درک می‌کنند.

تسنیم

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.