×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بایدن خشونت در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که به ورود به کاخ سفید امیدوار است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعتراض به چنین اقدام بی‌رحمانه‌ای، درست و لازم است و یک پاسخ کامل آمریکایی محسوب می‌شود؛ اما آتش زدن اجتماعات و تخریب‌های غیرضروری، خشونت‌هایی که زندگی مردم را به خطر می‌اندازد و مانع از کسب‌وکار مردم می‌شود، درست نیست.

بایدن گفت: ما ملتی دردمند هستیم، اما نباید اجازه دهیم این درد باعث نابودی ما شود. ما ملتی به خشم آمده هستیم، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم خشم ما، ما را از بین ببرد. لطفا سالم بمانید و از یکدیگر مراقبت کنید.

در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، اعتراض های گسترده ای سراسر آمریکا را فراگرفته است.
فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خردادماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به صحنه‌های اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد.

با آغاز موج جدید اعتراض‌ها در آمریکا، بعضی شهرها قانون منع آمدوشد به اجرا گذاشتند و در برخی مناطق نیز از جمله مینه‌سوتا، جورجیا، اوهایو، کلرادو، یوتا، دنور، کنتاکی و منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن مهمترین بخش آن است، درخواست اعزام گارد ملی شده یا این گارد را برای کمک به نیروهای محلی در مقابله با معترضان فعال کردند.

اعتراض به قتل این فرد در آمریکا و نژادپرستی در این کشور فقط به ایالات متحده منحصر نشده، بلکه کانادا را نیز دربرگرفت، به طوری که دیروز(شنبه) هزاران نفر در مخالفت به این مساله در خیابان‌های تورنتو تظاهرات کردند.
معترضان به کشته شدن «رگیس کورچینسکی پاکت» زن سیاهپوست کانادایی به دست پلیس این کشور و همچنین قتل فلوید اعتراض کردند.

ایرنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.