×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای تامین بذر کلزا

مدیر تعاون روستایی خوزستان آمادگی شبکه تعاون روستایی استان را برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان به منظور شروع کشت پاییزه اعلام کرد.

جمشید بنی فری  افزود:با توجه به استقبال کشاورزان استان برای کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعاون روستایی استان با همه توان آمادگی دارد بذر کلزا را با قیمت مصوب و بدون دخالت دلالان در اختیار کشاورزان خوزستانی قراردهد.
وی از آماده سازی۵۱۰تن بذر استاندارد کلزا در سال زراعی جدید خبرداد و افزود:پارسال برای کشت کلزا در سطح ۶۲هزار هکتار ،۳۰۰تن بذر کلزا بین کشاورزان خوزستانی توزیع شد که امسال این میزان به ۵۱۰ تن برای کشت ۸۵هزار هکتار افزایش یافته است.
بنی فری پیش بینی کرد در سال زراعی جدید ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان تولید شود.
کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان از نیمه دوم مهرماه شروع و تا یک ماه ادامه می‌یابد.برداشت این محصول همزمان با برداشت گندم در اوایل اردیبهشت ماه شروع می‌شود.
سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در خوزستان در پنج سال اخیر بیش از چهاربرابر شده است.
پارسال حدود ۷۸هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به قیمت تضمینی خریداری شد و سپس به کارخانه‌های روغن کشی گچساران دراستان کهگیلویه و بویراحمد و ماهیدشت در استان کرمانشاه ارسال شد.

نبود واحدهای فراوری ، تبدیلی و تکمیلی  و فقدان زنجیره تولید تا مصرف از چالش‌های اصلی بخش کشاورزی خوزستان است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی و شیلاتی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد رلرا و تولید ۱۳۸ نوع محصول رتبه نخست کشوری را دارد.
گندم ، برنج ، کلزا، ذردت دانه‌ای و علوفه‌ای ، خرما ، نیشکر ، چغندرقند ، عسل ، صیفی و سبزی ، مرکبات و جو از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان است

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.