×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور در مهمانی‌های خانوادگی، دلیل اصلی ابتلا به کووید ۱۹است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر دلیل عمده ابتلا به ویروس کرونا، حضور افراد در جمع‌ها و مهمانی‌های خانوادگی است.

دکتر شکراله سلمان‌زاده، در حاشیه برگزاری رزمایش سلامت مبارزه با ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: شاهد هستیم که بسیاری از مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، ماسک می‌زنند و برای سلامت خودشان و جامعه احترام قائل می‌شوند که این رفتار ایشان واقعا قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه اما هستند افرادی که هنوز باور ندارند که این بیماری در جامعه گسترش پیدا کرده و باعث مرگ و میر عزیزان ما می‌شود، کاش می‌شد آنهایی که هنوز این ویروس را جدی نگرفته‌اند را به بخش مراقبت‌های ویژه برد تا ببینند که بیماران بستری در این بخش‌ها با چه زجری نفس می‌کشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این رزمایش لازم بود تا تذکری به افراد یادشده داده شود و آنها به خودشان بیایند و بدانند وضعیت به شدت قرمز و بحرانی است.

وی با اشاره به این مهم که برای مبارزه با کووید ۱۹ به همکاری تک تک مردم نیاز داریم، افزود: حداقل خودمان ماسک بزنیم و به خانواده و اطرافیان‌مان نیز این موضوع را تاکید کنیم و همین مشارکت عمومی و همین که هر فرد به وظیفه خود عمل کند به ما در کنترل بیماری کمک خواهد کرد.

دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: راه‌های انتقال ویروس معلوم است و کافی است چند راه‌حل ساده مثل زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و یا عدم حضور در مهمانی‌های خانوادگی را برای مقابله با آن رعایت کنیم.

وی افزود: متاسفانه بیش از ۹۰درصد ابتلاهای اخیر به کووید ۱۹ و افرادی که به شدت با این بیماری درگیر شدند مربوط به کسانی است که در جمع‌های شلوغ خانوادگی حضور داشته‌اند.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن خواهش از مردم منطقه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اضافه کرد: باید همه کمک کنند تا با کنترل بیماری باری از دوش زحمتکشان بهداشت و درمان برداشته شود، باور کنید آنها ۸ماه مستمر با این موضوع درگیر بودند، خودشان و خانواده‌شان به بیماری مبتلا شدند و این وضعیت برای ایشان واقعا خسته‌کننده شده است.

وی با بیان اینکه حتی با چند پارچه هم می‌شود ماسک خانگی ساخت و استفاده کرد، افزود: در حال حاضر در منطقه جنوب غرب خوزستان نزدیک به ۱۶۰نفر در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند و ۳۲ آنها در وضعیتی بسیار شدید در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند، ضمن اینکه به طور متوسط در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان روزانه یک یا ۲مرگ به دلیل ابتلا به این بیماری اتفاق می‌افتد.

صبح امروز رزمایش سلامت با حضور سفیران سلامت، خودرو‌های آتش نشان، شهرداری و دیگر خودرو‌های امدادی به منظور هشدار به شهروندان و مبارزه با بیماری کرونا در ۲۰ منطقه شهرستان آبادان آغاز شد و طی آن خدماتی، چون غربالگری، تب سنجی و توزیع ماسک و آموزش شیوه نامه‌های بهداشتی به شهروندان ارائه خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.