×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی ۶۰ نقاهتگاه کرونا توسط سپاه و بسیج در خوزستان

سردار نعمت اله باقری سه شنبه شب در مراسم تجلیل از جهادگران مبارزه با کرونا (گروه جهادی شهید فرجوانی) در اهواز اظهار داشت: گروههای جهادی برگرفته از رشادت های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس هستند که نتیجه آن پیروزی نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ماموریت سپاه و بسیج دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی است هر موقع اهداف نظام به خطر بیافتد، مجموعه سپاه و بسیج پای کار می آیند.

وی به اقدامات موثر سپاه در حوزه کرونا اشاره کرد و افزود:  یکی از کارهای خوبی که سپاه و بسیج همانند سایر اقداماتی که در طول ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب انجام دادند، بحث مقابله با بیماری کرونا است.

باقری گفت: زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد، همه مردم از افراد مبتلا فرار می کردند و هر روز یک ابعاد جدیدی از بیماری کشف می شد اما در آن شرایط سخت بسیجیان و گروه های جهادی در کنار پزشکان، فعالیت کردند.

وی افزود: در اوایل یکی از مشکلات ما کمبود امکاناتی پزشکی از جمله ماسک بود اما خیلی سریع توانستیم با ورود تمام ارکان نظام و گروه های جهادی، ظرف ۲ ماه این مشکل را برطرف کنیم‌ و در حالی به توانمندی رسیدیم که تحت تحریم شدید دشمنان بودیم.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت: کمک های بسیار خوب مجموعه سپاه و بسیج با ایجاد نقاهتگاه در استان باعث شد که حتی بیمار ۱۲۰ ساله بستری و درمان شود در حالی که برخی کشورها بیماران بالای ۶۰ سال را به حال خود رها می کردند.

وی با اشاره به افزایش تخت های بیمارستانی در دوران کرونا گفت: این بیماری اگرچه سختی هایی برای ما ایجاد کرد اما توانستیم ظرفیت های خود را در بخش بهداشت و درمان افزایش دهیم و در این راستا بیش از ۷۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه شد.

باقری گفت: بیمارستان یکصد تختخوابی اهواز ظرف ۴۵ روز آماده شد و در اختیار بهداشت و درمان استان قرار گرفت در حالی که گروه های جهادی در آن نقش تعیین کننده ای داشتند.

وی گفت: گروه های جهادی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی هستند که باید قدر این ظرفیت را بدانیم و از آنها غافل نشویم چرا که در بحث کمک های مومنانه گروه های جهادی به فرمان رهبری لبیک گفتند که جای تقدیر دارد.

وی گفت: به همت سپاه استان و گروههای جهادی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته غذایی در اختیار مردم قرار گرفت و ۸۰ خانه در شهرستان باغملک به همت گروه های جهادی ظرف یک هفته بازسازی شد.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت: در حال حاضر گروههای جهادی به صورت شبانه روزی با خودرو شخصی و سازمانی در حال کمک کردن به امر واکسیناسیون در نقاط کم برخوردار استان هستند که جای تقدیر دارد.

وی در پایان گفت: باید به گروه های جهادی به عنوان یک ظرفیت که پای کار انقلاب و مردم هستند نگاه کنیم  چرا که تنها هیچ موقع خود را طلبکار مردم نمی دانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.