×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ایران اسلامی سربلند میدان های سخت است

عبدالرضا حاجتی در آیین رونمایی از کتاب های “حوض خون” و “نعمت جان” در محل سابق بیمارستان شهید کلانتری دوران دفاع مقدس اندیمشک افزود:دشمن می خواست خوزستان را به اسارت درآورد اما دلاورمردی فرزندان ایران اسلامی سد بزرگی مقابل اهداف شوم دشمن شد.

وی با تجلیل از حماسه مردم خوزستان در دوران جنگ تحمیلی گفت:باید قدردان اندیمشک ، سرزمین مردان دلاور بود که معادلات دشمن را بر هم زد. این خطه و دزفول در دوران دفاع مقدس حماسه های بی نظیری آفریدند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت:امروز ابرقدرتهای دنیا در حال سقوط هستند همان قدرت هایی که روزی مقابل ما بودند امروز رو به افول رفته اند.

حاجتی ادامه داد:موزه دفاع مقدس  شهرستان اندیمشک هدفگذاری شده و راه اندازی خواهد شد تا ارزش های دوران دفاع مقدس برای نسل های بعدی به یادگار بماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:همدلی و وحدت در شرایط کنونی بسیار مهم است و همه ما با این همدلی به اهداف بزرگ دست پیدا می کنیم.

وی افزود:آثار و دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس سرمایه های فرهنگی ماندگاری هستند که باید با همدلی و تلاش جمعی به نسل های جدید معرفی شوند.

در این آیین که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی ، نویسندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار گردید ، از کتاب های حوض خون و نعمت جان رونمایی شد.

کتاب حوض خون به نویسندگی فاطمه سادات میرعالی حاصل جمع‌آوری و مصاحبه با حدود ۲۰۰ نفر از بانوان رختشوی اندیمشکی و افراد مرتبط با بیمارستان شهید کلانتری در زمان جنگ تحمیلی است که پس تحقیق و تفحص در این زمینه، خاطرات ۶۴ نفر از این بانوان رختشوی به صورت کتاب گردآوری شده است.

این کتاب حاصل همکاری دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که با موضوع بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک به عنوان محل رخت‌شویی البسه رزمندگان تالیف شده است.
کتاب «نعمت جان» نیز خاطرات صغری بُستاک، پرستار و امدادگر دفاع مقدس، به قلم سمانه نیکدل است که توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.