×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

محرومیت‌زدایی با تحقق مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیگیری مستقیم مصوبات سفر دوم هیات دولت به خوزستان از سوی شخص رییس جمهور تاکید کرد و محقق شدن این موصوبات را عامل مهمی برای رفع محرومیت از استان برشمرد.

قاسم ساعدی شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و فعالان اقتصادی با حضور رییس جمهور در استانداری خوزستان با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم از صبر و شکیبایی رییس جمهور به خاطر حضور یافتن در میان مردم شهر‌های مختلف استان خوزستان و بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی این استان قدردانی کرد.

وی از رییس جمهور درخواست کردن به منظور بررسی نتایج و مصوبات سفر دوم استانی به خوزستان نشستی با حضور مجمع نمایندگان خوزستان، علما و نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان برگزار گردد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: این طرح سراسر استان خوزستان از شمال و جنوب تا شرق و غرب استان را در بر می‌گیرد از سوی دیگر خوزستان قطب کشاورزی در کشور است از این رو در زمینه خودکفایی در کشور می‌تواند موثر باشد؛ لذا در حوزه آبی کرخه، کارون و دز باید اعتبارات برای کانال‌هایی آبرسانی مثل کانال توانا و سلمان در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی غدیر در سفر نخست رییس جمهور به خوزستان گفت: اقدامات شبانه روزی و جهادی دولت موجب شد مردم استان از آب غدیر بهره‌مند شوند، اما آبادان، خرمشهر، شادگان و بخش‌هایی از اهواز پایداری ندارد از این رو نیاز است با همت رییس جمهور در مناطق شمال و شرق خوزستان طرح آبرسانی کوثر و فدک سرعت گیرد.

ساعدی با تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان خوزستانی گفت: از رییس جمهور انتظار می‌رود برای دستگاه‌های اجرایی دستور صریح صادر کنید که از جوانان خوزستان در شرکت‌ها و صنایع خوزستان بکار گیری و استفاده شود و اجازه ندهند مردم خوزستان با مشکل بیکاری جوانان رو به رو باشند.

وی با اشاره به حق آلایندگی خوزستان گفت: حق آلایندگی استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت کامل آن به استان موجب تکمیل پروژه‌های مهم می‌شود و زمینه ساز تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.