×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اعلام حمایت کره شمالی از مسکو در پی شورش در روسیه

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه، ۲۵ ژوئن) گزارش داد پیونگ‌یانگ حمایت کامل خود از مسکو را در مقابله با شورش اخیر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری مرکزی کره «کِی‌سی‌اِن‌اِی»، «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی در دیدار با «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ «این اعتقاد قاطع را بیان کرد که شورش مسلحانه اخیر در روسیه با موفقیت سرکوب خواهد شد».

این مقام کره شمالی افزود: ارتش و مردم قوی روسیه مطمئناً بر آزمایشات و تجارب سخت غلبه خواهند کرد و قهرمانانه در عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین پیروز خواهند شد.

تحولات داخلی روسیه از بامداد تا پایان روز شنبه واکنش بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت. شنبه در حالی که هنوز شورش گروه نظامی «واگنر» در اوج بود، وزارت خارجه روسیه به غرب هشدار داد هر تلاشی برای سوءاستفاده از این ناآرامی به منظور دست‌یابی به اهداف روس‌هراسانه بیهوده خواهد بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این رویداد، آن را موضوع داخلی روسیه خواند و تاکید کرد ایران از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کند.

این بحران شب گذشته و با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه و با میانجیگری دولت بلاروس خاتمه یافت. رئیس واگنر موافقت کرد پیشروی را توقف و نیروهایش را در ازای دریافت ضمانت‌های امنیتی عقب بکشد.

در پی آن، کاخ کرملین اعلام کرد پرونده جنایی علیه رئیس واگنر لغو شده و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک می‌کند.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.