×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

آشنایی با خوراکی‌های ضد التهاب

 التهاب یک پاسخ طبیعی بدن در برابر عفونت‌ها و آسیب‌های وارده به آن است و با مصرف برخی از میوه‌ها و مواد غذایی می‌توان آن را کاهش داد.

انواع توت

انواع مختلف توت‌ها نظیر؛ توت سفید، توت قرمز، توت فرنگی، شاه‌توت، تمشک، بلوبری و … جزوه میوه‌های بسیار سالم و خوش طعمی به شمار می‌روند که سرشار از مواد مغذی نظیر فیبر و ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی هستند.

توت‌ها همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع مختلف آنتی اکسیدان‌ها هستند که آنتوسیانین یکی از آن‌ها است، این ترکیبات علاوه بر اینکه با عملکرد مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کنند، می‌توانند به جلوگیری از بروز التهاب مزمن و یا درمان آن نیز کمک زیادی کنند.

ماهی و میگو

مصرف ماهی‌های چرب مانند؛ سالمون، قزل آلا و … که به عنوان منابع سرشار از پروتئین و اسید‌های چرب امگا ۳ به شمار می‌روند، می‌تواند برای کاهش التهاب و جلوگیری از بروز التهاب مزمن مفید واقع شود.

به همین دلیل محققان معتقدند که مصرف ماهی و گنجاندن این خوراکی در برنامه رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و بیماری‌های کلیوی کمک کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار مقوی و محبوب به شمار می‌رود که در خانواده گیاهان چلیپایی مانند؛ کلم، گل کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ قرار می‌گیرد.

محققان بر اساس تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه مهم دست یافته‌اند که مصرف سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و همچنین سایر انواع کلم‌ها می‌تواند علاوه بر فواید بیشماری که برای سلامتی دارد، باعث کاهش التهاب شود. این موضوع به دلیل سرشار بودن کلم بروکلی و سبزیجات چلیپایی از آنتی اکسیدان‌ها است.

چای سبز

چای سبز که به عنوان برگ‌های کمتر تخمیر شده چای معمولی و یکی از مفیدترین و پرخاصیت‌ترین دمنوش‌های گیاهی شناخته می‌شود.

تاکنون فواید زیادی برای مصرف چای سبز عنوان شده است که توانایی بالای این نوشیدنی در کاهش التهاب یکی از مهم‌ترین این فواید است. علاوه بر این مصرف چای سبز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، انواع سرطان‌ها، آلزایمر و بیماری چاقی را کاهش دهد.

فلفل

انواع مختلف فلفل‌ها نظیر؛ فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، فلفل قرمز، فلفل سیاه، فلفل سفید و … از سبزیجات و ادویه‌های بسیار محبوب در سراسر جهان به شمار می‌روند که مصرف آن‌ها خواص شگفت انگیزی را برای سلامتی به دنبال خواهد داشت.

بر اساس تحقیقات انجام شده، آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل‌ها می‌تواند خطر بروز التهاب مزمن را کاهش دهد و به سلامت بدن کمک کند.

قارچ

انواع مختلف قارچ‌های خوراکی به عنوان خوراکی‌های بسیار مقوی و سرشار از پروتئین سالم گیاهی شناخته می‌شوند، این خوراکی‌ها در عین حال که کالری بسیار کمی دارند، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که مصرف قارچ به دلیل آنتی اکسیدان‌هایی که در آن وجود دارد، می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب، به خصوص التهابی که می‌تواند باعث بروز بیماری چاقی شود، کمک کند.

انگور

انگور یکی از میوه‌های خوش طعم و پرفایده به شمار می‌رود که مصرف آن به دلیل داشتن برخی ترکیبات گیاهی خاص مانند آنتوسیانین، می‌تواند به کاهش التهاب و همچنین درمان سریع‌تر التهاب مزمن کمک کند.

زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌های محبوب با رنگ و عطر بی‌نظیر است که در تهیه بسیاری از غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از خواص بیشمار زردچوبه، توانایی خوب آن در کاهش التهاب به شمار می‌رود. این موضوع به کورکومین موجود در زردچوبه مربوط می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.