×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بی توجهی به شستن روبالشی، فرصتی برای رشد و تجمع باکتری‌ها

براساس تحقیق‌های انجام شده، یک روبالشی تنها یک هفته پس از شست و شو می‌تواند میزبان ۳ میلیون باکتری باشد که حدود ۱۷ هزار برابر بیشتر از میانگین باکتری است که روی صندلی توالت فرنگی وجود دارد.

در این تحقیق‌ها همچنین تمیزی تشک، ملحفه‌ها و روبالشی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و عوامل بیماری‌زای بالقوه‌ای که در ملحفه‌ها وجود دارند را تجزیه و تحلیل کرده است.

ترکیبات حساسیت‌زا، انواع قارچ و پوست مرده در کنار کنه و موجودات میکروسکوپی که روی سلول‌های پوست جدا شده از بدن وجود دارند از جمله ذرات آلوده‌ای هستند که روی روبالشی‌ها یافت می‌شوند.

کارشناسان همواره هشدار می‌دهند که روبالشی‌ها باید به طور منظم و بیش از یک‌بار در هفته تعویض شوند.

دکتر هدلی کینگ از نویسندگان این گزارش در این باره می‌گوید: هنگامی که به رختخواب می‌روید، ملحفه‌های خود را با سلول‌های مرده پوست، عرق، مواد آرایشی، لوسیون، مو و هر چیز دیگری که در طول روز به شما چسبیده است از جمله گرده گل، موی حیوانات خانگی تا کپک قارچی و ذرات خاک و باکتری و ویروس آلوده می‌کنید.

وی افزود: کنه از عرق و سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کند و زمانی که آن‌ها را به رختخواب می‌برید به تکثیر آن‌ها کمک می‌کنید.

در واقع مطالعه‌های قبل هم نشان داده بود باکتری‌هایی که عامل بیماری هستند روی ملحفه‌های شسته نشده زندگی می‌کنند.

باوجود هشدار‌های پزشکان مبنی بر ضرورت تعویض هرچند روز یک‌بار روبالشی و هر هفته ملحفه‌ها، برخی از افراد یک ماه یا بیشتر برای شستن ملحفه‌های خود صبر می‌کنند.

نظر سنجی موسسه گالوپ در انگلیس نشان داد که تقریبا نیمی از مردان هر ۴ ماه یک بار محلفه‌های خود را تعویض می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.