×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

باید از غرب بابت بلوکه کردن پول‌ها خسارت می‌گرفتیم

فریدون عباسی  با اشاره به استفاده غربی‌ها از قدرت رسانه‌ها اظهار کرد: مناسبات بین‌المللی به گونه‌ای تنظیم شده که قدرت‌های غربی امکان کارهای مختلفی را دارند و بانک‌ها، بیمه‌ها، مقررات تجاری و حتی دادگاه‌ها به نوعی از آن‌ها فرمان می‌برند و یا مشاورینی دارند و اندیشکده‌هایی هستند که در زمینه‌های مختلفی به آن‌ها کمک کرده تا رسانه‌ها را سرخط کنند که چه چیزی را خوب یا بد جلوه دهند و دشمن‌هراسی راه بیندازند. مثلا اخبار غزه و اربعین را پوشش نمی‌دهند و هر چه که مطابق میل و سیاست‌های خودشان باشد را به عنوان اخبار منتشر می‌کنند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم با کسانی که در چنین معادله‌ای حرکت می‌کنند جز با معادله قدرت حرکت کنیم. آن‌ها پیش از انقلاب اسلامی کشور ما را در دست داشتند و جزو اقمارشان بوده و مردم ایران شجاعانه کشور را از چنگال استکبار جهانی خارج کردند.

عباسی تاکید کرد: کشورهای غربی ۴۴ سال است که می‌خواهند ایران را قبضه کنند تا بتوانند در منطقه قدرت داشته باشند. با نگاهی به وقایع می‌بینیم که آن‌ها خودشان اقرار به تاسیس داعش کردند و ما بر اساس آنچه منافعمان اقتضا می‌کرد وارد شدیم و در خارج از مرزها دفاع کردیم و موفق شدیم حتی کشورهای منطقه را نیز از سیاست بی‌دولت‌سازی غربی‌ها نجات دهیم.

باید از غرب بابت بلوکه کردن پول‌ها خسارت می‌گرفتیم

نماینده مجلس با اشاره به اینکه وقتی با اقتدار برخورد کنیم مطمئنا آمریکایی‌ها و سایر دشمنان ما عقب‌نشینی می‌‎کنند، گفت: در بحث پول‌های بلوکه شده موفق شدیم طی یک سری معادلات قدرت آن‌ها را مجبور به پس دادن پول‌ها کنیم و حتی باید از آن‌ها بخاطر بلوکه کردن پول‌ها خسارت هم می‌گرفتیم. از اینک هم که موعد توافقنامه برجام و تحریم‌های تسلیحاتی ما تمام می‌شود و آن‌ها باز به دنبال این هستند که این کار را انجام ندهند، خصوصا اروپایی‌ها!

وی افزود: اروپایی‌ها محدودیت‌هایی را در سیستم موشکی‌مان اعمال می‌کنند و سایرین را تحت فشار می‌‎گذارند که با ما همکاری نکنند پس اگر قدرت داشته باشیم می‌توانیم از حقوقمان بهره‌مند شویم. آمریکایی‌ها اکنون ممکن است بهانه‌هایی جدیدی پیدا کنند و بر فرض غزه را متهم به حمله به رژیم صهیونیستی کنند تا بگویند ایران وارد شده و حمایت کرده؛ مانند جنگ اوکراین که به نحوی سعی داشتند بگویند ما به روسیه کمک کردیم.

آمریکا کمک به اوکراین را انسان‌دوستانه جلوه می‌دهد

عباسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به اوکراین کمک می‌کنند و به راحتی آن را اعلام می‌کنند، ولی آن را بعنوان یک کار پسندیده و انسان‌دوستانه جلوه می‌دهند اما اگر کسی با روسیه همکاری کند انگار با حقوق بشر درافتاده است. یعنی رسانه‌ها طوری کار می‌کنند که هر چه غربی‌ها می‌گویند خوب است منتشر می‌شود.

رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: در واکنش به بهانه‌گیری‌های آمریکا ما باید کار خودمان را انجام دهیم و انسجام داخلی و وحدت ملی‌مان را حفظ کرده و هویت ملی را تقویت کنیم. سرمایه اجتماعی برای ما اهمیت بسیاری دارد و  دشمن می‌خواهد سرمایه اجتماعی را از نظام ما بگیرد و از همین جهت با تحریم‌ها معیشت را بر مردم سخت کرده‌‌است.

عباسی گفت: خنثی کردن تحریم‌ها، از بین بردن تبعیض‌ها در جامعه و فساد ستیزی مهماتی هستند که باید جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم در حوزه سیاست خارجه مهاجم باشیم ‌و با قدرت برخورد کنیم.

خبرفوری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.