×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شاعران خوزستانی در “خلوت خیال” گرد هم آمدند

جمعی از شاعران، ادیبان و هنرمندان خوزستانی به مناسبت بزرگداشت روز لسان الغیب، حافظ شیرازی در آیین “خلوت خیال” در اهواز گرد هم‌آمدند.

این آیین ادبی و هنری روز شنبه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد و شاعرانه و دوستداران حافظ با خوانش غزلیاتی چند از حافظ شیرازی، یاد این شاعر بزرگ فارسی را گرامی داشتند.

حجت‌اله کفشیری، محدثه الماسی، زهرا شعبانی، احمدرضا کیماسی، وحید کیانی، سیدعلیرضا شفیعی و الهام غوابش از جمله شاعرانی بودند که در این دورهمی ادیبانه اشعاری خوانش کردند.

احمدرضا کیماسی، شاعر خوزستانی پس از شعرخوانی با اشاره به اهمیت و جایگاه حافظ و دیگر شاعران برجسته ایران، اهالی هنر را فرزندان این شاعران بزرگ عنوان کرد که با الهام از اشعار آنان، هنر خود را خلق می‌کنند.

در بخش دیگری از این آیین آدرین سرقلی، نوجوان حافظ‌خوان چند غزل از اشعار حافظ را اجرا کرد.

شاعران خوزستانی در "خلوت خیال" گرد هم آمدند

توجه ویژه دولت به بزرگداشت حافظ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین به عشق و علاقه خانواده‌های ایرانی به حافظ اشاره کرد و گفت: در خانه ایرانی‌ها در کنار کتاب قرآن و مفاتیح، دیوان حافظ نیز وجود دارد که این امر ریشه در ارادت مردم به این شاعر بزرگ دارد.

مجید منادی با تاکید بر اهمیت بزرگداشت و گرامیداشت این شاعر ایرانی به حضور رییس جمهور در آرامگاه حافظ و جشن بزرگداشت این شاعر با حضور مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: امسال دولت توجه ویژه‌ای نسبت به این شاعر داشت که به تبع آن در استان خوزستان نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت حافظ در شهرهای مختلف برگزار شد.

وی وجود حافظ شیرازی را یکی از نقاط تمایز ایران با دیگر ملت‌ها دانست و گفت: فقط کشور ایران از نعمت وجود چنین شاعری برخوردار است از این رو باید نسبت به ‌ارزش‌های خود قدردان و قدرشناس باشیم و کسانی که در این آب و خاک زندگی می‌کنند نباید با وجود چنین ریشه‌هایی احساس کمبود و ضعف در خود داشته باشند.

شاعران خوزستانی در "خلوت خیال" گرد هم آمدند

ناگفته‌های بسیار درباره لسان الغیب حافظ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: ناگفته‌ها در زمینه شخصیت و شعر حافظ و ارتباط این شاعر با قرآن بسیار است.

وی بخش از وجود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به ویژه در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را ناشی از آشنا نکردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عنوان کرد.

منادی به وظایف نظام رسانه‌ای و فرهنگی کشور در خصوص شناساندن شخصیت‌های ادبی کشور تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی درست بتوانیم جوانان و نوجوانان خود را به فرهنگ و ادب کشور که ریشه‌ای عمق دارد پیوند بزنیم که این کار با انجام اقدامات فرهنگی و هنری عمیق امکان پذیر است.

حافظ شاعری برای همه

وی به همه فهم بودن شعر حافظ اشاره کرد و گفت: این خاصیت شعر حافظ برآمده از پیوند او با قرآن است که موجب می‌شود هر کسی به سهم و فهم خود از اشعار این شاعر والا مقام برداشت کند.

همچنین در بخشی دیگری از این برنامه حمزه رحیمی‌بابادی به سیری در تاریخ زندگی حافظ شیرازی و بررسی ابعاد شعری این شاعر سترگ ایرانی پرداخت.

در پایان این آیین ادبی مهدی صفی آبادی، بازیگر تئاتر، با با اجرای نقش حافظ شیرازی نمایشی از گفت و شنود مطایبه با حافظ را اجرا کرد.

شاعران خوزستانی در "خلوت خیال" گرد هم آمدند

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.