×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وزارت بهداشت نگاه بین‌المللی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان داشته باشد

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید نگاه بین‌المللی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان داشته باشد، از پیگیری راه‌اندازی رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد مولوی با اشاره به کمبود دندانپزشک و داروساز در آبادان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آبادان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید از این ظرفیت در راستای تکمیل کادر پزشکی و درمانی آبادان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید نگاه بین‌المللی به دانشگاه علوم پزشکی آبادان داشته باشد، ادامه داد: آبادان موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی دارد و این دانشگاه می‌تواند یک مرکز پزشکی بین‌المللی باشد زیرا دسترسی به کشورهای مجاور و همسایه به آن آسان‌تر است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمبود پزشک متخصص در آبادان محسوس است و بنابراین جذب دانشجوی بومی، باید اولویت نخست در دانشگاه علوم پزشکی آبادان باشد زیرا موجب تامین نیروی متخصص پزشکی می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی این دو رشته در دانشگاه علوم پزشکی، مشکل کمبود دندانپزشک و داروساز در شهر آبادان مرتفع خواهد شد و این، مستلزم توسعه زیر ساخت‌ها است.

مولوی افزود: پیگیری‌هایی در خصوص توسعه خوابگاه و محیط آموزشی دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال جریان است تا با تامین اعتبار این زیرساخت تامین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.