×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

توانمندی شرکت لوله‌سازی اهواز در تولید لوله‌های موردنیاز صنعت نفت و گاز

مجتبی یوسفی در بازدید از غرفه شرکت لوله‌سازی اهواز در چهاردمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان درخصوص تحولات اخیر در این شرکت و افق آینده تولید و افزایش محصولات با هدف صادرات گفت: این شرکت با حدود بیش از ۵۴ سال قدمت، یکی از افتخار‌های صنعت نفت و لوله‌سازی نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه بوده است که به دلیل بی توجهی در سال‌های قبل و ادوار مختلف، افزون بر یک دهه قبل واگذار شد.

وی لوله‌سازی اهواز را شرکت صنعتی پولساز توصیف کرد و افزود: این شرکت توان بالایی در تولید لوله‌ها به ویژه لوله‌های جریانی برای خطوط انتقال و مرتبط با صنایع نفت و گاز دارد.

یوسفی با انتقاد از بی دقتی در واگذاری شرکت‌هایی، چون لوله‌سازی اهواز، ادامه داد: برخی امروز باید پاسخگو باشند که چرا داشته‌های استان مانند لوله‌سازی اهواز، گروه ملی فولاد، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و نیشکر هفت تپه را بدون دقت واگذار کردند. حتی بعد‌ها می‌خواستند شرکت ملی حفاری ایران را هم واگذار کنند که ما اجازه این کار را ندادیم.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از شرکت‌ها مانند فولاد کاویان، نورد لوله و لوله‌سازی خوزستان به دلیل بی دقتی مقامات ملی و استانی، از نمایندگان مجلس گرفته تا مسئولان دچار بحران‌های جدی شدند.

وی می‌گوید: از مدیرانی که دوباره شرکت لوله‌سازی اهواز را به چرخه تولید بازگرداندند تشکر می‌کنم؛  مدیریت جدید تلاش کرد مجددا این شرکت به چرخه تولید و رونق بازگردد.

یوسفی گفت: لوله‌سازی اهواز مانند یک شرکت تولید لوله یا اتصالات خانگی نیست که بتواند برای خود بازاری ایجاد کند. تولیدات شرکتی مانند لوله‌سازی اهواز به تولید صنعتی بر می‌گردد؛ صنعتی که باید راه بیفتد تا تولید صنعتی هم رونق یابد.

وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان برای استفاده از ظرفیت داخلی و جلوگیری از واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود، افزود: با رانت و پورسانت دلاری در گذشته و در قراردادهایی، لوله‌ای که امکان تولید آن در لوله‌سازی اهواز و دیگر شرکت‌های داخلی بود را از شرکت‌های خارجی دست دوم خریداری می‌کردند که از این جهت اقدامات شروع شده است و ما هم تلاش خود را می‌کنیم.

یوسفی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت شرکت لوله‌سازی اهواز توان تولید محصولات جدید موردنیاز صنعت نفت مانند لوله بدون درز (درون چاهی) که برای فشار بالای نفت و گاز استفاده می‌شوند را پیدا کرده و ما پیگیری‌های خود را در سطح وزارت نفت هم انجام دادیم.

وی در خصوص نشستی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در زمینه واگذاری قرارداد‌های جدید صنعت نفت به شرکت‌های بومی با سابقه مانند لوله‌سازی اهواز مطابق با قوانین مجلس اشاره کرد و گفت: تا حصول نتیجه، این مساله را دنبال می‌کنیم که معیشت پرسنل شرکت به مخاطره نیفتد. این موضوع، ادامه پروژه گوره به جاسک است که مجددا فعال شده است.

مجتبی یوسفی از طرح گوره به جاسک به عنوان تجربه‌ای موفق یاد کرد و با اشاره به تشکیل کنسرسیومی در این زمینه با شرکت‌های لوله‌سازی، گروه ملی فولاد و اکسین، از تلاش مدیران، کارکنان و کارگران شرکت لوله‌سازی اهواز برای بازگشت رونق به این شرکت تشکر و بر توجه بیش از پیش به معیشت پرسنل تاکید کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: تلاش و مدیریتی که در شرکت صورت می‌گیرد عزم ما را هم در حمایت از لوله‌سازی اهواز جدی‌تر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.