×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نخستین نشست هم اندیشی احیای سایت موزه دارخوین برگزار شد

این نشست که در روز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ به همت روابط عمومی و با حضور نماینده مدیر برنامه ریزی تلفیقی و رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شهردار و فرمانده سپاه دارخوین و دادستان، امام جمعه و معاون فرماندار شهرستان شادگان، در راستای هماهنگی های لازم بین مجریان طرح و مدیران شهرستان شادگان جهت احیای سایت موزه تلمبه خانه دارخوین برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر نادر شبیبی دادستان شهرستان شادگان ضمن تشکر از کارکنان مناطق نفت خیز جنوب و خدمات ایشان به شهرستان شادگان در قالب مسئولیت های احتماعی؛ احداث پروژه موزه را طرحی در راستای ارتقا شهر دارخوین خواند و گفت: موزه دارخوین می تواند حیات اجتماعی مردم شهر را بهبود بخشد.

حجت الاسلام عبدالرحمان منصوری امام جمعه شادگان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، از جانب مردم شهرستان شادگان، حمایت ها و همدلی های مهندس دادشی مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مجموعه تحت مدیریت ایشان را از شهرستان شادگان را سپاس گفت و خواستار پیگری اجرای پروژه موزه تا حصول نتیجه؛ در راستای رونق به دارخوین شد.

بهزاد شیخی نماینده مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تشریح فاز های ۱ تا ۳ عملیات اجرایی پروژه و ارائه برنامه زمان بندی شروع و پایان پروژه گفت: به همت کارشناسان مناطق نفتخیز، طرح معماری موزه در راستای حفظ هویت بنا، متناسب با اسناد و تصاویر موجود از دیوارهای این اثر تاریخی طراحی شده و به تصویب معاونت امور فنی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز رسیده است.

مهندس سعید آتشبار رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جتوب با اشاره به تخصیص بودجه بی سابقه صنعت نفت در دولت سیزدهم به خوزستان در قالب مسئولیت های اجتماعی، ساماندهی به محیط های پیرامونی صنعت را وظیفه ذاتی این شرکت خواند. وی اقزود: همانطور که کارکنان شرکت نفت در زمان جنگ در همین تلمبه خانه در کنار مردم بودند و به جبهه جنگ کمک میکردند، اکنون نیز در کنار مردم هستند.

وی در خصوص اصالت معماری بنای موزه اذعان داشت: تلاش ما بر اینست که طرح پایانی بر اساس زیست بوم شهرستان و هویت فرهنگی مردم دارخوین و به کار بستن المان های ایرانی اسلامی اجرا گردد.

شایان ذکر است تلمبه خانه دارخوین ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۰ میلادی مقارن با سال ۱۲۹۸ شمسی به دست شرکت نفت ایران و انگلیس تاسیس گردی و از قدیمی ترین میراث صنعت نفت می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.