×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

افزایش ۴۰ درصدی مشارکت جامعه کار خوزستان در جشنواره «امتنان»

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید شاهد استقبال گسترده جامعه هدف بودیم و تعداد ۵۸۱۰ متقاضی در سامانه از استان خوزستان ثبت نام کردند که بیانگر رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

مجتبی ظفری پور در سی و پنجمین آیین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان که روز۱۶ بهمن ماه در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: به استناد ماده ۱۹۵ قانون کار و به منظور ارج نهادن به اندیشه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشـویق نیروهـای کارگری مولد، متخصص و مبتکر و ترویج و ارتقاء هر چه بیشتر فرهنگ کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه در بین کارگران و کارفرمایان، همه ساله جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید برگزار می‌شود.

وی افزود: با برگزاری همه ساله این جشنواره ضمن شناسایی آخرین خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و ارج نهادن به نیروهای مولد، متخصص و مبتکر، شرایط مناسبی جهت اعتلای فرهنگ کار و تلاش و رشد و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه کار و تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی و قطع رشته‌های وابستگی و تحکیم استقلال کشور فراهم می‌شود.

ظفری پور با اشاره به دهه فجر و نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و در تمامی عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس، دوران سازندگی و مبارزه با دشمنان و در تحریم‌ها عنوان کرد: امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهداست و باید پاسدار خون شهدای والا مقام باشیم و در این‌ مسیر تمام تلاش خود را در راه خدمت به مردم بکار خواهیم بست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این جشنواره در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحد نمونه شناسایی، انتخاب و در نهایت تجلیل می‌شود، بیان کرد: شاخص‌های اصلی جشنواره در بخش کارگر نمونه و گروه کار نمونه شامل خلاقیت و نوآوری، افزایش بهره‌وری، بومی‌سازی دانش و تکنولوژی، صرفه‌جویی، مسائل زیست‌محیطی، میزان اشتغال ایجاد شده، ایمنی، کشف و تحقیق و پژوهش است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: این شاخص‌ها در بخش واحد نمونه معطوف به میزان اشتغال ایجاد شده، آموزش و توانمندسازی شاغلین، تحقیق و توسعه، حمایت از محیط زیست، تضمین کیفیت، کسب عناوین و جوایز معتبر، رشد تولید و صادرات، بکارگیری سیستم‌های انگیزشی، مشارکت کارگران در تصمیم‌گیری‌ها و رعایت قوانین و مقررات رفاهی، بهداشتی و درمانی، ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار، بیمه‌ای، مسکن کارگری، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و سایر مقررات قانون کار است.

ظفری پور گفت: در سال جاری پس از فراخوان شرکت در جشنواره، کارگران، گروه‌های کار، واحدهای نمونه و بنگاه‌های اقتصادی جامعه هدف در مهلت مقرر به پورتال جشنواره به نشانی http://emtenan.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مدارک و مستندات لازم و تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام کردند.

وی ادامه داد: در سی و پنجمین دوره جشنواره در سال جاری با پیگیری همکاران این اداره کل در ستاد و ادارات شهرستان‌ها، شاهد استقبال گسترده جامعه هدف جهت شرکت در جشنواره بودیم و تعداد ۵۸۱۰ متقاضی در سامانه از استان خوزستان ثبت نام کردند که بیانگر رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

ظفری پور اظهار کرد: کمیته داوران استانی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت ۱۲ داور برجسته از دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و نسبت به بررسی تخصصی، بازرسی و امتیاز دهی به پرونده متقاضیان بر اساس شاخص‌های جشنواره اقدام کردند که در این آیین از منتخبان جامعه کار و تولید استان تقدیر می‌شود. ضمنا منتخبان استانی جهت شرکت در بخش ملی جشنواره امتنان نیز معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: استان خوزستان سال گذشته موفق به کسب عنوان واحد نمونه کشور شد و منتخبان ملی در آیینی مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفتند و همچنین به دیدار مقام معظم رهبری (مدضله العالی) نیز نایل آمدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.