×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تمهیدات لازم برای جلوگیری از اختلال در برگزاری انتخابات دیده شده است

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: هر اقدامی که موجب اختلال در فرآیند برگزاری انتخابات و اخذ رأی شود از سوی مجریان و ناظران پیش‌بینی شده و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

 علی دهقانی در هفتمین نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بیان کرد: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق برگزاری انتخابات سالم و حداکثری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات نظام، تلاش می‌کنند.

وی افزود: همه تدابیر برای اخذ آرای اقشار مختلف مردم فراهم شده و در این راستا صندوق‌های ثابت و سیاری مستقر خواهد شد تا همه مردم استان بتوانند در این مشارکت سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه تامین امنیت و سلامت انتخابات، از موارد مورد تاکید در این ستاد است گفت: دستگاه‌های مرتبط باید اخبار و اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و با قید فوریت به روسا و دادستان‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند تا اقدامات لازم و مقتضی در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شعب ویژه صورت گیرد.

دهقانی تصریح کرد: در اجرای قانون انتخابات و برای تقویت هیات‌های اجرایی از مدیران قضایی و قضات از ابتدای امر انتخابات به عنوان عضو حقوقدان به هیات‌های اجرایی معرفی شدند که در کنار سایر اعضا مشغول انجام وظیفه هستند و قضات کشیک و شعب رسیدگی کننده به تخلفات و جرایم انتخاباتی تعیین شده و تا پایان فرآیند انتخابات بصورت مستمر و مداوم مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: روسای و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و قضات مستقر در شعب کشیک نیز باید با دقت و سرعت به گزارش‌های رسیده بر امر انتخابات رسیدگی و ضمن فراهم کردن زمینه پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی، درصوت مشاهده هرگونه تخلف با سرعت و دقت و به صورت قاطع به آن رسیدگی کنند.

دهقانی گفت: در همین راستا معاونان قضایی استان ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات در حوزه‌ها حضور خواهند یافت چرا که همکاری روسای دادگستری و دادستان‌ها در سراسر استان برای تحقق سلامت و امنیت انتخابات امری حیاتی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.