×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

یگان ویژه به عنوان نخستین یگان نظامی برای مقابله با کرونا بسیج شد

سردارحسن کرمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سئوال که هر یک از سازمان ها به سهم خود در مقابله با کرونا اقداماتی انجام دادند، سهم یگان ویژه در این زمینه چگونه بوده است، افزود: مردم با معنویت و علایق دینی و با همدلی خود توانستند در این عرصه حماسه بی نظیری را خلق کنند و در این جا به سهم خود از پرستاران و کادر درمانی تشکر می کنیم زیرا به رغم محرومیت های که در کشور داشتیم به دلیل تحریم دارو و وسائل بهداشتی، اما مردم با روحیه انقلابی به یکدیگر کمک کردند به گونه ای که می توان گفت، جزء پنج کشور اول در زمینه اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام ددیم.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان یگان ویژه پیش مرگ مردم هستیم و در سختی ها و حوادث مختلف در کنار مردم قرار می گیرم و هر آنچه امینت آرامش مردم را در معرض خطر قرار دهد، نیروهای جان برکف یگان ویژه به میدان آمده و همه ابزار و امکانات خود را به صحنه می آورد حال این دشمن فرقی نمی کند که چه یا کسی باشد، یک زمانی دشمن آرامش و گاه روح و جسم مردم را در معرض خطر قرار می دهد.

سردار کرمی افزود: ویروس کرونا نیز دشمنی است که سلامت مردم را در معرض خطر قرار داده، براین اساس نام عملیات ضد عفونی کردن معابر را عملیات سرکوب کرونا گذاشتیم که این حرکت مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفت و رسانه های بیگانه عنوان سرکوبگر را مد نظر قرار دادند و به عنوان سرکوب کرونا از آن یاد کردند و این مساله سبب شد تا صدای ما به گوش افرادی که مشتاق هستند حرف های ما را بشنوند، برسد. از سوی دیگر برخی از ظن خود عنوان سرکوب را هدف قرار دادند تا علیه ما فعالیت کنند اما در بین آنها نیز افراد تحصیل کرده ای بودند که جنس این عملیات را بشناسند.

فرمانده یگان ویژه گفت: اواخر بهمن ماه سال گذشته که ویروس کرونا در کشور شیوع یافت، آمادگی هایی را در راستای کار خود آغاز کردیم اما یک بخش دیگر از کار ما عملیات مردم یاری است براین اساس توجه ما بر روی قرنطینه متمرکز بود که اگر دولت قرنطینه اعلام کند بطور قطع از یگان ویژه استفاده خواهد کرد که در نهایت قرنطینه اعلام نشد. اما از تجهیزات و نیروهایی که داشتیم استفاده کردیم به عنوان مثال در تولید ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده که در اوایل کمبودهایی وجود داشت، ورود یافته و از خودروهای خود برای ضد عفونی کردن معابر، مراکز تجمع مانند تفرجگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی استنفاده کردیم.

سردار کرمی افزود: در اوایل هنوز هیچ واحدی از نیروهای مسلح ورود نیافته بود اما واحد یگان ویژه در یک برنامه ریزی وارد عمل شد و حدود  ۷۰۰ دستگاه از خودروهای خود را برای ضد عفونی ۱۲ هزار کیلومتر از خیابان و معابر به کار گرفت علاوه بر این ایستگاه سلامت راه اندازی کردیم که اقدام به تب سنجی، تولید و توزیع دستکش و ماسک می کرد. در یگان ویژه کارگاهی که برای تعمیر لباس های کارکنان فعل بود را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کردیم.

وی تاکید کرد: مواد ضد عفونی کننده را بیشتر در مناطق حاشیه شهر توزیع می کردیم بعد از یگان ویژه سایر نیروهای مسلح نیز وارد میدان شدند و در این همدلی شرکت کردند. این اقدام آثار مثبتی داشت و مردم ارتباط خوبی با ما برقرار کردند و از سوی دیگر نیازهای خود را در این برنامه ها احصا کردیم تا در برنامه های دیگر بهتر و قوی تر وارد عمل شویم.

سردار کرمی در پاسخ به این سئوال که آیا اکنون ضد عفونی کردن معابر انجام می شود، گفت: به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش در این زمینه بار دیگر فعال خواهیم شد که اکنون هیچ درخواستی اعلام نشده است.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.