×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز بیشتر از هر زمانی به توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) نیاز داریم

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با تأکید بر اینکه عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) مراسم سوگواری ماه محرم را متشرعانه برگزار خواهند کرد، گفت: این مراسم هم باشکوه و هم با سعی و تلاش مؤمنانه جهت حفظ جان مردم همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد‏ درباره شرایط برگزاری مراسم سوگواری حسینی در وضعیت شیوع کرونا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند مؤمنان و اهل مسجد و روضه و هیات و منبر بیشترین رعایت‌ها را دارند. در مساجدی که در این ایام با توجه به تغییر وضعیت بازگشایی شدند‏، دیدیم مردم به خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: مطمئن باشید عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) مراسم سوگواری این ایام را به همین گونه متشرعانه برگزار خواهند کرد و این مراسم هم باشکوه و هم با سعی و تلاش مؤمنانه جهت حفظ جان مردم همراه خواهد بود.

علی‌نژاد ادامه داد: هم‌اکنون هیات‌ها  و مساجد برای اینکه این مراسم را به نحو احسن برگزار کنند و اقامه عزا داشته باشند و از آن طرف به سلامت مردم هم توجه کنند، بیشترین سعی و تلاش را برای فراهم کردن زمینه مناسب برای این شرایط دارند. ان‌شاءالله شاهد یک عزاداری خوب و در خور شأن با مراقبت‌های شدید بهداشتی خواهیم بود.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس ما به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: ما امروز بیشتر از هر زمانی به توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) نیاز داریم و حتی برای دفع شر این ویروس این توسل راه را باز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی چون ایام عرفه، عید قربان و غدیر را پشت سر گذاشتیم و دیدیم جوانان با رعایت دستورات بهداشتی، مراسم این روزها را برگزار کردند و این را یک دستور شرعی و دینی و تخلف از آن را گناه می‌دانستند.

علی‌نژاد با بیان اینکه امسال هر خانه می‌تواند یک حسینیه و هیات باشد، گفت: برنامه‌های خانگی لازم است به صورت محدود و با رعایت مسائل بهداشتی همراه باشد. مردم ما نشان دادند در هر شرایطی اقامه عزای سیدالشهدا(ع) را که حیات و حفظ ملت و مملکت ما به آن بستگی دارد، ترک نمی‌کنند. بنابراین اقامه عزا در منازل یکی از روش‌های جایگزینی است که زمینه آن مساعد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.