×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره‌برداری از رادیولوژی متحرک دیجیتال در بیمارستان شهید بهشتی آبادان

برای نخستین بار در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره‌برداری از رادیولوژی متحرک دیجیتال در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان محقق شد.

دکتر هوشان شریعتی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: برای استفاده از دستگاه‌های رادیولوژی پرتابل(متحرک) نیاز به جابجایی بیمار وجود ندارد و در بخش‌هایی مثل مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و زمانیکه بیمار امکان حرکت ندارد، دستگاه یادشده کاربرد بالایی دارد.

وی ارزش ریالی این دستگاه جدید را ۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این دستگاه با قابلیت تصویربرداری دیجیتال با کیفیت بالا از تمام اندام‌های بدن و همچنین راحتی کار با آن با توجه به قابلیت چرخش تیوپ اشعه X در تمامی جهات، تا حدود زیادی نیازهای منطقه را برطرف خواهد کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، حرکت موتوری دستگاه بدون نیاز به برق شهری، کاهش دز جذبی بیمار، عدم نیاز به کلیشه و پروسه ظهور و ثبوت تاریکخانه، ارسال مستقیم تصاویر به پرینت، مجهز بودن به CD/DVD writer و سایر مزایا را از ویژگی‌های این دستگاه جدید برشمرد و گفت: همین مزیت‌‎ها باعث شده است که محدودیت‌های دستگاه پرتابل آنالوگ در این مدل جدید وجود نداشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.