×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شبکه برق اهواز بالاترین چگالی بار را در سطح کشور دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز: این شرکت با ۲۶۰۰ مگاوات بار بدون صنایع فولاد و نفت، به اندازه مجموع بار دوکلانشهربزرگ کشور است و به نسبت شهر مشهدبا یک میلیون و پانصدهزار مشترک، تعداد ۵۸۰هزار مشترک داردولی بالاترین چگالی بار در سطح کشور را دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز دومین جلسه کارگروه کاربرد فهام در حوزه بهره برداری شبکه توزیع که با حضور مهندس معین پور دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی توانیر و مهندس مدقق مشاور مدیرعامل توانیر در طرح فهام در سالن جلسات ستاد این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل برق اهواز در این جلسه بیان داشت: میزان بار شبکه برق اهواز به تنهایی به اندازه دو کلانشهر بزرگ کشور است و بالاترین میزان چگالی بار را داشته و البته مشکلات زیادی دارد و به عنوان مثال در تابستان سال جاری شاهد بودیم دریکی از فیدرهای شبکه ۷۵۰آمپر جریان از هر یک سیم آن عبور می کرد.
حسن کریمی در دومین جلسه کارگروه کاربرد فهام در حوزه بهره برداری شبکه توزیع همچنین اظهار داشت: در بحران سال ۹۵ به دلیل وابستگی کلیه خدمات شهری به برق متاسفانه شاهد بودیم با بروز حادثه و قطع برق عملا آب شرب شهروندان نیز قطع گردید که این مهم نشان از اهمیت برق و لزوم توجه ویژه به این خدمت مهم در استان خوزستان دارد که عملا حکم اکسیژن برای مردم ایفا می کند.
رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهوازهمچنین اظهار داشت: در این کلانشهر پست هائی ۲۰۰مگاواتی داریم که در صورت بروز اشکال عملا امکان مانور روی آنها وجود ندارد، به همین دلیل برق این شهر را نباید با منطقه ای دیگر در کشور مقایسه کرد.
حسن کریمی در پایان با اشاره به سختی کارروی شبکه در تابستان اظهار داشت: در ۹ ماه از سال این شهر گرمای شدیدی دارد و وقتی دمای محیط در تابستان۵۰درجه باشد دمای سیم ۸۰درجه است که هیچ دستکش ایمنی یارای تحمل این دما را ندارد و علیرغم همه اینها مشکلات موجود در این کلانشهر مردمی شریف و فهیم و با سعه صدر حضور دارند که در تمام مدت بحران و انجام دیگر خدمات همواره یاریگر ما هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.