×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

طی آیینی درحرم سبزقبا(ع)، ازتلاش های خدمتگزاران و خادمان این حرم مطهر تجلیل به عمل آمد

ریس اداره اوقاف شهرستان دزفول اظهار کرد: باتوجه به جایگاه والای فرهنگی و مذهبی آستان سبزقبا(ع) ، اداره اوقاف دزفول همواره نگاه ویژه ای نسبت به امورات این حرم مطهر به ویژه در زمینه توسعه عمرانی و افزایش برنامه های فرهنگی آن دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول در آئین تجلیل از خادمان حرم سبزقبا (ع)، عنوان کرد :
جایگاه خادمان حرم سبزقبا (ع) بسیار والا و باکرامت است/ توسعه عمرانی و فرهنگی حرم سبزقبا(ع) به سرعت ادامه دارد
طی آیینی درحرم سبزقبا(ع)، ازتلاش های خدمتگزاران و خادمان این حرم مطهر تجلیل به عمل آمد.
:در این مراسم ابتدا حجت الاسلام مجتبی خمیدی، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول، طی سخنانی اظهار کرد: باتوجه به جایگاه والای فرهنگی و مذهبی آستان سبزقبا(ع) ، اداره اوقاف دزفول همواره نگاه ویژه ای نسبت به امورات این حرم مطهر به ویژه در زمینه توسعه عمرانی و افزایش برنامه های فرهنگی آن دارد.
وی بااشاره به توسعه عمرانی و فرهنگی حرم سبزقبا (ع) درسال جاری ، افزود: خوشبختانه مدیریت حرم بسیارفعال است و توانسته به خوبی برنامه ها و انتظارات مدنظر اداره اوقاف را در این حرم پیاده و اجرا نماید.
حجت الاسلام خمیدی در ادامه زحمات و تلاش های خادمان حرم سبزقبا (ع) را بسیار شایسته و قابل تقدیر برشمرد و گفت: جایگاه خادمان حرم سبزقبا(ع) بسیار والا و با کرامت است به همین دلیل انتظار مردم و زائرانی که وارد آستان سبزقبا می شوند از خادمان آن بسیار بالاتر از انتظار معمول است که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه حضرت سبزقبا در زندگی ارادتمندانش است، بنابراین از خادمان انتظار می رود آنگونه که شایسته است در خدمت مردم و زائران حرم باشند که البته درحال حاضر نیز خادمان حرم همواره این مهم را به خوبی به منصه ظهور گذاشته اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول ، اخلاص، خوشرویی و شرح صدر را ۳ ویژگی مهم خادمان قلمداد نمود و از آنها خواست ضمن رعایت این ٣ مهم، با رازداری و امانت داری میزبان خوبی برای زائرین حرم مطهر باشند.
حجت الاسلام خمیدی گفت: مطابق با برنامه سازمان اوقاف بقعه های متبرک باید به صورت هئیت امنایی اداره شوند و با توجه به این دستور العمل به زودی هئیت امنای حرم مطهر سبزقبا نیز انتخاب خواهند شد تا امورات این حرم درتمام زمینه ها با سرعت و کیفیت بیشتری اجراشود.
وی کاشی کاری گنبد و رواق ها را از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در حرم سبزقبا (ع) طی سال جاری برشمرد و گفت: قرار داد کاشی کاری گلدسته ها و نمای حرم نیز منعقد شده و روند اقدامات اولیه در حال اجرا است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول منبع مالی اقدامات توسعه ای حرم سبزقبا را نذورات مردمی درضریح حرم و موقوفات مخصوص حرم دانست و گفت: بااین وجود، درآمدهای حرم کفاف برنامه های متعددعمرانی و فرهنگی را نمی کند که لازم است خیران گرانقدر شهرستان دزفول در راستای تسریع در روندپیشبرد اهداف و برنامه های حرم مطهر به ویژه در زمینه توسعه عمرانی بیش ازپیش یاریگرماباشند.
حجت الاسلام خمیدی درپایان باتاکیدبرنقش پررنگ خادمان در توسعه و پیشبردامورات حرم ، تاکیدکرد: الفاظ خادم افتخاری و موظفی در حرم سبزقبا معنایی ندارد و همه ما در این مکان مذهبی و فرهنگی که نزد مردم از ارزش بالایی برخوردار است وظیفه خدمتگزاری به آقا سبزقبا و زائران این بزرگوار راداریم.
گفتنی است در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات خادمین حرم مطهر سبزقبا (ع) قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.