×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان کارآفرین خوزستان تجلیل کرد

سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با اعلام اینکه ٧۶ هزار کارگاه فعال در استان خوزستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: سازمان تأمین اجتماعی همواره تلاش دارد سازمانی پاسخگو و رعایت کننده اخلاق اسلامی و کرامت انسانی، ارزش های دینی و ملی در تعاملات اجتماعی و بویژه شرکای اجتماعی خویش باشد .

وی تأمین اجتماعی پویا، پایدار و اثربخش را در سایه تعاملات سازنده و مشارکت چشمگیر کارفرمایان، کارگران و دولت برشمرد و افزود : می بایست نگاهی منصفانه نسبت به مسائل و مشکلات کارفرمایان داشت و بطور قطع حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان شرایطی را بوجود می آورد تا با تولید و اشتغال بتوانند معیشت منابع انسانی فراهم و به تبع آن نیروی انسانی نیز بتواند در پناه تأمین اجتماعی در توسعه پایدار کشور مشارکت نماید.

مرعشی با اشاره باینکه سازمان تأمین اجتماعی بعنوان بزرگترین نهاد بیمه گر اجتماعی خود را ملزم می داند تا در ایفای نقش اساسی خویش در پشتیبانی و صیانت از بهترین سرمایه تولیدی کشور به توانمندی کارفرمایان و اشتغال پایدار کمک کند تصریح کرد: تجلیل و تقدیر از کارفرمایان کارآفرین تلاشی است در جهت تقویت و تعاملات سازنده با جامعه کارفرمایی کشور.

در ادامه محمد هادی قنوات رئیس انجمن صنفی کارفرمایان خوزستان با تاکید براینکه کارآفرینی تجسم واقعی و عینی عمل به اقتصاد مقاومتی است گفت: جنگ اقتصادی رساترین تعبیری است که می توان از تحریم های کور و ظالمانه که استقلال ایران عزیز را هدف قرار داده یاد کرد و در شرایط تحریم نسخه علاج بخش، توجه و اتکا به توان درون زای داخلی و تولید بومی است و بی تردید اقتصاد مقاومتی نسخه بومی و راهکاری عملی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن خارجی است.

وی کارآفرینان را سنگرسازان بی سنگر در جنگ اقتصادی دشمن خواند که از میان لشگر بیکاران اقدام به یارگیری می کند و به تعبیری هر گامی که کارآفرین به پیش می رود دشمن را چند گام به عقب بر می راند و هر شغلی که یک کارآفرین می آفریند مانند سنگری است که در میدان جنگ از دشمن باز پس گرفته می شود و در شرایط حساس و خطیر فعلی باید با کسانی که برای کارآفرینان مانع ایجاد می کنند برخورد کرد.

هادی قنوات تصریح کرد: اگر کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی است کارآفرینان افسران این جنگ هستند و تعطیلی مجموعه ای و یا خاموشی چراغ کارگاه هر یک از کارآفرینان یک ضایعه بزرگ محسوب می گردد.

وی با تشکر از همراهی های تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی سازمان گفت: امروز استاندار نمونه، فرماندار نمونه، شهردار، نماینده و مدیر کل نمونه کسی است که درب اتاقش به روی کارآفرینان باز باشد و با غیرت و ایثار و تلاش برای حل مشکلات کارآفرینان قدم بر دارد. وی تجلیل از کارآفرینان را بزرگداشت مقام مجاهدانی برشمرد که آرش گونه از مرزهای استقلال و شرافت کشور پاسداری می کنند و گفت: خوزستان استانی است از یک قرن گذشته تا امروز موتور محرک اقتصاد کشور بوده است.

در ادامه صفدر پیرمرادی چهره ملی کارفرمای کارآفرین و مدیر عامل شرکتهای زنجیره ای مرغ کیمند با ابراز خرسندی و قدردانی از تلاشهایی که در عرصه کار و کارآفرینی از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است گفت: در منطقه ای که در سال ١٣٧٧ شروع بکار کردیم بسیاری از ساکنان آن محل درختان بلوط را می بریدند و تبدیل به ذغال می کردند آنهم برای امرار معاش و گذران زندگی اما امروز با همت و تلاش همان آدمها و توکل به خداوند، توانسته ایم ٢٠٠ نفر را مشغول بکار نمائیم. اما واقعیتی که وجود دارد بی مهری هایی است که از سوی برخی مراجع قانونی بر کارفرمایان فشار وارد می آورد.

پیرمرادی حمایت از تولید و کالای ایرانی را در گرو همراهی و همدلی بیش از پیش تمام متولیان و دلسوزان برشمرد و افزود: شرایط بوجود آمده از بحران اقتصادی باعث شد تا بخشی از دارایی و سرمایه ام را برای بقای کارگاه و تداوم اشتغال پایدار صرف نمایم تا کارگری بیکار و خانواده ای آسیب نبیند و بیش از هر چیز خوشحالم که توانسته ام با این همراهی و همدلی برای ۵٠٠ نفر اشتغالزایی نمایم. مدیر عامل شرکتهای زنجیره ای مرغ کیمند افزود: دهدشت، رامهرمز، اهواز، قلعه تل و باغملک شهرهایی است که با تمام توان توانسته ایم در آن بیش از ۵۵ هزار تن گوشت مرغ را تولید و فراهم نمائیم.

همچنین محمدپور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان جامعه کارفرمایی استان را اساسی ترین رکن تولید و تداوم اشتغال پایدار برشمرد و گفت: شاخصه مدیران و مسئولان دلسوز آن است که بعنوان متولیان حمایت از نیروی کار، اشتغال و تقویت تولید، قبل از هر چیز بتوانند از سرمایه و انگیزه کارآفرینان صیانت نماید تا در پرتو آن تولید و اشتغال گسترش و پویایی داشته باشد. محمد پور با تشریح بخشهایی از اقدامات بعمل آمده در حوزه کارفرمایان افزود: خوزستان دارای چالشهایی است که گاهاً شاهد آن بوده ایم و در بسیاری از موارد سعی شده است تا از بحرانهای بزرگتر جلوگیری شود و این امر در سایه تعامل میان تمامی مسئولین و مشارکت کارگران، کارفرمایان و دولت فراهم می آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.