×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انجام ۴۰۰۰ مورد بازدید از مراکز دارویی درمانی دامپزشکی خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: بازدید از مراکز دارویی درمانی دامپزشکی با هدف کنترل عملکرد صحیح و مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد.

دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار داشت:  طی ۱۰ ماه سال جاری ۴۰۰۰ مورد بازرسی از مراکز دارویی درمانی استان انجام شد و در این بازدید ها مواردی از قبیل رعایت دمای مناسب داروخانه و انبار، عدم وجود داروهای تاریخ گذشته، کنترل حضور مسؤولان فنی، رعایت ساعات کاری و غیره مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر کنارکوهی افزود: طی مدت مذکور و در حین بازرسی های انجام شده ۱۲۱۷ کیلوگرم داروی غیر قابل مصرف ضبط شد .

کنارکوهی بیان کرد: یادآوری لازم به مسئولان داروخانه ها، مراکز درمانی دامپزشکی در خصوص رصد و پایش و زنجیره تامین و توزیع دارو ارائه شد.

وی نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو، نظارت بر برنامه تولید و شبکه توزیع شرکت های پخش و … را از وظایف دامپزشکی برشمرد.

دکتر کنارکوهی  با بیان اینکه برنامه بازدید از داروخانه ها بطور مستمر طبق برنامه زمان بندی شده ادامه خواهد داشت از صاحبان این مشاغل خواست از عرضه دارو بدون نسخه جدا خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشکی خودداری کنند و پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده اداره دامپزشکی شهرستان را مطلع نمایند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.