×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور اساتید برجسته جهان در همایش بین المللی بررسی زبان ها و گویش ها در زبانشناسی

دکتر ناصر سودانی قائم مقام دانشگاه امیزالمومنین در نشست خبری  با اصحاب رسانه در خوزستان گفت :  از جمله دستاوردهای دانشگاه امیرالمومنین در سالجاری برگزاری همایش بین المللی با عنوان بررسی زبان ها و گویش ها در زبانشناسی بود که  با حضور ۸۰ مهمان خارجی از نقاط مختلف دنیا صورت گرفت و استقبال از این همایش بین المللی غیرمنتظره بود.

قائم مقام دانشگاه امیزالمومنین بیان داشت:  به دبیرخانه این همایش ۵۵۰ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۳۰۰ مقاله از خارج از کشور و کشورهایی نظیر سنگاپور، اندونزی، ژاپن، مالزی، مقدونیه، بحرین، عمان و عراق بود. اساتیدی از ۲۵ کشور خارجی در این همایش شرکت کردند و مقالات خود را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه تقریبا به همه اهداف برگزاری همایش بین المللی بررسی زبان ها و گویش ها در زبانشناسی دست یافتیم، گفت: برگزاری همایش علاوه بر جنبه علمی، فواید دیگری از جمله ارزآوری و شناساندن خوزستان و اهواز به مهمانان خارجی را نیز داشت. برگزاری این همایش شروع موفقی برای ۱۰ سالگی دانشگاه امیرالمومنین داشت.

سودانی اهواز عنوان کرد: در طی ۱۰ سال ۹۷۷ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه امیرالمومنین تحصیل کردند که از این تعداد حدود ۵۸۴ نفر فارغ التحصیل شدند. در حال حاضر دو رشته تحصیلی فقه و مبانی حقوق و حکمت اسلامی در مقطع دکتری، چهار رشته تحصیلی فقه و مبانی حقوق، حکمت اسلامی، زبان و ادبیات عرب و علوم قرآن در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته تحصیلی فقه و مبانی حقوق، حکمت اسلامی، زبان و ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی، تاریخ اسلام و اقتصاد اسلامی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تدریس می شود.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش رشته در مقطع تحصیلات تکمیلیاز وزارت علوم پیگیری های صورت گرفت و ما  افزایش ۳۰ رشته در دانشگاه را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد دادیم که تنها با افزایش یک رشته  آنهم در مقطع کارشناسی موافقت شده است و  متاسفانه وزارت علوم با دانشگاه های غیردولتی همکاری ضعیفی دارد.

این مقام مسئول  در خصوص افزایش شعب دانشگاه درخوزستان گفت: یک شعبه دانشگاه امیرالمومنین در شوش ایجاد شد و قصد داریم چند شعبه نیز در دزفول، شوشتر و اروند احداث کنیم.

سودانی در ادامه تصریح کرد : از سال ۹۵ به بعد هیچ افزایش شهریه ای برای دانشجویان نداشتیم و  هزینه تحصیل در دانشگاه امیرالمومنین برای مقطع دکتری حدود ۶۳ میلیون تومان، مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۰ میلیون تومان و کارشناسی حدود ۷ میلیون تومان است که دانشجویان می توانند از تسهیلات صندوق دانشجویی در دانشگاه نیز بهره مند شوند .

قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز افزود: دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون آزمون، دانشجو می پذیرد اما پذیرش دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از طریق  آزمون سراسری صورت می گیرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.