×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کسب مقام اول مشتری مداری در کشور توسط بیمه البرز در ۹ سال متوالی

بنا به این گزارش سید رسول تاجدار  مدیر عامل بیمه البرزدر حاشیه افتتاح ساختمان جدید این بیمه سرپرستی شعب در اهواز،در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: این شعبه بیمه البرز با متراژی مناسب که درخور شأن خوزستان و اهواز است، افتتاح شد و عملکرد بیمه البرز در خدمت به مردم  این منطقه در امور بیمه ای در پنج سال آتی نیز  رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیر عامل بیمه البرز تصریح کرد: این موضوع با یک هدف اصلی اقدام شده و آن هم تأمین فضا و محیط مناسب برای ارائه خدمت به مردم شهیدپرور استان خوزستان است که خدمات ارزنده‌ای را به جامعه اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس ارائه داده و بعد از آن نیز  همیشه در خط مقدم بوده اند و به سهم خود از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

سید رسول تاجدار در ادامه گفت : از زمان دولتی بودن تا  زمان خصوصی شدن بیمه البرز مقام اول مشتری مداری را ۹ سال متوالی در کشور به دست آوردیه که دو سال آن در بین تمام دستگاه‌های اجرایی و هفت سال نیز در بین بیمه‌ها و بانک‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز وارد ۶۰ سالگی فعالیت شرکت بیمه البرز شده ایم، اظهار داشت: بر اساس مقایسه و رتبه بندی شرکت های بیمه توسط بیمه مرکزی، شرکت بیمه البرز برترین شرکت بیمه کشور با کسب مقام اول در شاخص های تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری در بین کلیه دستگاه ها، حضور و کارایی در بازار سرمایه، کاربرد فناوری اطلاعات (IT)، شفافیت گزارشگری مالی و کارایی عملیاتی شناخته شد.

مقام اول شفافیت در بین  شرکت های بوررسی

مدیرعامل شرکت بیمه البرز خبر داد: بر اساس اعلام سازمان بورس شرکت بیمه البرز در سال ۱۳۹۵ مقام اول شفافیت را در بین کلیه شرکت‌های بورسی (بالغ بر ۵۰۰ شرکت فعال در بورس) را کسب کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه سهم بازار بیمه البرز بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ در نوسان است، اضافه کرد: به هر قیمتی سهم بازار خود را افزایش نخواهیم داد، زیرا به دلیل اینکه یک شرکت بازرگانی هستیم باید منافع سهامداران خود را تامین کنیم.

تاج دار بیان کرد:  در یکی از محصولات شرکت پشتیبانی امور دام که (جزو محصولات ضروری کشور) دچار خسارت شده بود  ۶۳ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت کردیم.

پرداخت ۶۵میلیارد تومان خسارت برای زلزله در کرمانشاه

وی با اشاره به پرداخت ۶۵ میلیارد تومان خسارت به زلزله کرمانشاه گفت: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بورس انجام دادیم که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان مانده مثبت آن است.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش ساختمان داشتیم و شاید به صورت ریالی نمود پیدا نکرد ولی ارزش افزوده خوبی برای شرکت به ارمغان آورد.

تاجدار با اعلام اینکه سهم بیمه البرز در بخش انرژی و بیمه های مهندسی، بیش از ۱۵ درصد است، افزود: در ۱۱ ماه سال جاری این مقدار به ۱۸ درصد رسیده که نشان از توان تخصصی مجموعه بیمه البرز در این بخش دارد.

ایجادصندوق ویژه تحریم با یک میلیارد دلار سرمایه

وی با اشاره به راه های مقابله با تحریم با تجربه های که در زمان جنگ تحمیلی کسب نمودیم ،عنوان کرد: ایجاد صندوق ویژه تحریم با یک میلیارد دلار سرمایه از طرف دولت به پیشنهاد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه از زمان هشت سال دفاع مقدس برای تجمع ریسک های شرکت های بیمه ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در راستای بیمه نفتکش‌ها و تحریم آمریکا در حوزه صنعت کشتیرانی گفت: شاید در حال حاضر صرفاً آمریکا تحریم صنعت کشتیرانی را به کار گرفته ولی قبلاً تجربه تحریم‌های مصوب نهادهای بین‌المللی را داشتیم که آنها را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

تاجدار  اظهار کرد: ایجاد ظرفیت مشترک، شناسایی بازارهای جدید آسیایی و افزایش ظرفیت نگهداری شرکت های بیمه که در هیات دولت و پیشنهاد بیمه مرکزی عملیاتی شد، از دیگر راه های مقابله با تحریم است.

پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار خسارت به حادثه کشتی سانچی

تاجدار در خصوص چهار ریسک موجود برای یک کشتی که وارد آب های بین المللی می شود و سوانح مربوط به آن، توضیح داد: بیمه آلودگی، بیمه بدنه کشتی، بیمه محصول و محموله و بیمه پرسنل از آن جمله است که تا امروز خسارت قابل توجهی که خارج از توان شرکت بوده و ظرفیت مشترک را تحت تاثیر قرار دهد نداشته ایم.

تاجدار، در خصوص بیمه کشتی سانچی تصریح کرد: کشتی سانچی در چند وجه بیمه بوده است، بیمه بدنه آن رقمی معادل ۳۲ میلیون دلار بوده که سهم بیمه البرز ۲۰ درصد از این رقم، معادل ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود که پرداخت شد، همچنین ۱۰ درصد نیز سهم بیمه ملت بوده است.

تجهیز ۱۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی 

مدیرعامل بیمه البرز، با بیان اینکه پذیرش مسئولیت های اجتماعی وکمک به هموطنان یک ضرورت است، اذعان کرد:: این شرکت امسال‌ به جای چاپ سررسید و محصولات تبلیغاتی، در سیستان و بلوچستان ۴۰ مدرسه با مجموع ۱۰۰ کلاس را به سیستم گرمایشی ایمن تجهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از متغیرهای اثرگذار اقتصادی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث در اختیار شرکت های بیمه نیست، تاکید کرد: حدود هشت درصد از ۲۲ میلیون اتومبیلی که دچار سانحه می شوند ماشین های ارزان قیمت هستند و توان پرداخت بیمه های بالا را ندارند.

 بیمه شخص ثالث هیچ سودی برای شرکت های بیمه ندارد 

تاجدار، با اشاره به اینکه بیمه شخص ثالث هیچ سودی برای شرکت های بیمه ندارد و به ویترینی برای رضایت مشتری تبدیل شده است، گفت: شرکت بیمه البرز رتبه بین المللی ندارد، به همین دلیل ریسک پذیرش آن به دلیل گرانی نرخ ها اقتصادی نخواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط شرکت‌های بیمه و حاشیه سود پایین و بازدهی پایین آنها، برنامه‌ریزی کردیم تا به املاک ارزش افزوده بدهیم و نیت سرمایه گذاری هم در این راستا داشتیم.

تاجدار عنوان کرد: در قانون برنامه پنجم واگذاری سهام دولتی این بیمه به بخش خصوصی پیش بینی شده بود و چند مرحله توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شد ولی متقاضیان شرایط احراز لازم را نداشتند؛ بنابراین مجدداً نیاز به مصوبه داشت که در مجلس آن را تصویب کردند تا از محل فروش این سهام افزایش سرمایه‌ای برای شرکت دولتی بیمه ایران ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز با اشاره به اینکه ۱۷.۳۴ درصد سهام دولتی بیمه البرز است، ادامه داد: شرکت نرخ بندی و در بازار بورس کشف قیمت شده پس عرضه آن در شرکت خصوصی سازی کار سختی نیست.

تاج دار بیان کرد: سهم بیمه البرز از بازار بین ۶.۵ تا ۷.۵ در نوسان است و الزاماً تمایلی نداریم که به هر قیمتی این سهم را افزایش دهیم.

تامین منافع سرمایه گذاران در بیمه البرز

وی اضافه کرد: تمایل داریم با توجه به اینکه شرکت بازرگانی هستیم منافع سرمایه گذاران را تأمین و سود و عایدی مناسبی به آنها بدهیم.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز اظهار کرد: افزایش قراردادها در بخش درمان و ثالث منجر به کاهش کیفیت خدمات می‌شود و نمی‌خواهیم مشتری‌های قدیمی خود را به این دلیل از دست بدهیم.

سهم ۱۵ درصدی در  بخش انرژی و  بیمه های مهندسی

تاج دار افزود: سهم بیمه البرز در بخش انرژی و بیمه‌های مهندسی بیش از ۱۵ درصد بود که امسال در ۱۱ ماهه به ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده و این نشان توان تخصصی کارشناسان بیمه البرز است.

وی در خصوص اثر تحریم بر صندوق‌های بیمه گفت: نه بیمه البرز بلکه هیچ یک از شرکت‌های بیمه، ریسکی از خارج از کشور نمی‌پذیرد چون رنکینگ بین‌المللی ندارند و اگر بنا باشد ریسکی از خارج از کشور بگیرد، اصلاً به صرفه نیست.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.