×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خسارت‌های ناشی از سیل به کشاورزان جبران خواهد شد

معاون اول رییس جمهور گفت: برای سیلاب هایی که در کشور رخ داده است محدودیت منابع نداریم و مصوبات خوبی را در این زمینه در دولت داشته ایم.

اسحاق جهانگیری امروز ۱۲ فروردین ماه در حاشیه بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کرمانشاه مدیریت استان بر اوضاع مسلط بود اما میزان بارندگی ها کمتر از استان خوزستان بود. در این استان مسوولان خود را برای بارندگی هایی که از شب گذشته آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه پیدا می کند، آماده کرده اند.

وی افزود: امیدواریم بر اساس توانمندی های مدیریتی و آمادگی که در استان کرمانشاه وجود دارد، با مشکل جدی در این استان مواجه نشویم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: شب گذشته به استان لرستان سفر کردم و از همان ابتدای سفر با بارش های شدیدی در منطقه مواجه شدیم. در این استان آب در رودخانه بالا آمده بود و در برخی از مناطق وارد شهر شده بود.

جهانگیری عنوان کرد: در تماسی که با وزیر کشور داشتم، قرار است تا از استان اصفهان و استان مرکزی کمک و امکانات مورد نیاز استان لرستان تامین شود و پیش بینی های لازم در این زمینه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست می کنم تا به هشدارها توجه کنند، ادامه داد: همه هشدارها برای آن است تا سلامت مردم حفظ شود و مردم باید به این هشدارها توجه کنند.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: با توجه به اینکه امکان پرواز به استان خوزستان نبود، با ماشین به خوزستان آمده ام و در مسیر سیلاب هایی که به سمت خوزستان می آمدند را مشاهده کردم.

جهانگیری با اشاره به اینکه سد دز یکی از مهمترین سدها در کنترل سیلاب است، بیان کرد: این سد یکی از مستحکم ترین سدها است و متخصصان و مسوولان آن هیچ دغدغه ای از پایداری این سد ندارند. وی ادامه داد: آنچه که اکنون مهم است میزان ورودی سد است که حدود ۵ هزار مترمکعب است و بر اساس پیش بینی ها احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: تدبیر استاندار خوزستان و مسوولان آن است که سیلابی که در پشت این سد قرار می گیرد، به نحوی خارج شود که کمترین آسیب به بخش های پایین دست و سد وارد شود.

جهانگیری عنوان کرد: شرایطی که اکنون در سدهای خوزستان وجود دارد، یک نعمت بسیار بزرگ برای کشور و این استان است.

وی گفت: تا کنون هیچ حادثه تلخی که نگران کننده باشد در اثر سیلاب در خوزستان رخ نداده است و اگر مردم به هشدارها توجه کنند امیدواریم اتفاقی رخ ندهد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: خسارت مادی قابل جبران است اما آنچه قابل جبران نیست جان مردم و خسارت جانی است و در بحث خسارات مالی خسارت های کشاورزان را جبران خواهیم کرد.

جهانگیری ادامه داد: برای سیلاب هایی که در کشور رخ داده است محدودیت منابع نداریم و مصوبات خوبی را در این زمینه در دولت داشته ایم.

وی با اشاره به همکاری همه دستگاه ها و نیروهای نظامی اظهار کرد: یکی از شاهکارهایی که در سیلاب اخیر در کشور رخ داد، بحث همکاری همه بخش ها بود. در بحران ها مردم نشان داده اند که چیزی جای ایران را در قلبشان نخواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.