×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۹ هزار هکتار از مزارع شرکت نیشکر دهخدا زیر آب رفت 

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا گفت: بر اثر وقوع سیلاب ۹ هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا به زیر آب رفت و سبب خسارت صدها میلیاردی به مزارع نیشکر شده است.

فرزام لطیفی اظهارکرد: شرکت نیشکر دهخدا با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روز‌های اول برای کمک رسانی به مردم روستا‌های اطراف شرکت اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران، اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روزی به منظور کاهش خسارات سیل به روستا‌های این منطقه فعالیت دارد.

وی افزود: در پی افزایش دبی و طغیان رودخانه ها و از نخستین ساعات وقوع سیلاب در خوزستان، تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای شرکت نیشکر دهخدا پای‌کار خدمات‌رسانی به مردم روستاهای اطراف شرکت در شهرستان باوی بودند.

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا بیان کرد: در حالی که شرکت دهخدا در مناطق مختلف و روستاهای پیرامونی مشغول احداث و ترمیم سیل بند و خدمات رسانی به مردم سیل زده است، سیلاب وارد مزارع نیشکر شد و ۹ هزار هکتار از مزارع را زیر آب برد.

وی تصریح کرد: ورود سیلاب به شرکت دهخدا به مزارع نیشکر و زیرساختهای این شرکت خسارت صدها میلیاردی وارد کرده است و کارخانه شکر به زیر آب رفته است.

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا گفت: تاکنون و با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت نیشکر دهخدا از ورود آب به انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده و از ستاد مدیریت بحران درخواست داریم برای تخلیه انبارهای شکر سه فروند قایق را در اختیار شرکت قرار دهد.

لطیفی عنوان کرد: در حالیکه در تابستان پارسال شرکت نیشکر دهخدا با تنش آبی مواجه شده و به ناچار درصد قابل توجهی کاهش سطح زیر کشت نیشکر را داشت، با ورود سیلاب به مزارع نیشکر از این بابت به شدت دچار خسارت شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با تشریح فعالیت های مستمر امکانات و نیروهای این شرکت بمنظور خدمت رسانی و کاهش خسارتهای ناشی از سیل به روستاهای همجوار شرکت گفت: با وجود تحمیل خسارتهای سنگین ناشی از سیل اخیر به زیرساخت ها و مزارع نیشکر، این شرکت تمامی امکانات خود اعم از ماشین آلات سبک و سنگین و نیروی انسانی در اختیار مدیریت بحران شهرستان باوی قرار داده و در راستای امداد رسانی به مردم منطقه بسیج کرده و با ایجاد کمپ اقدام به اسکان خانوارهای سیل زده و تامین علوفه برای دامهای روستاییان اطراف شرکت نموده است.

لطیفی ادامه داد: شرکت دهخدا همه امکانات لجستیک و ماشین آلات سنگین مستقر در منطقه از جمله ۴ دستگاه بیل مکانیکی زنجیردار، بلدوزر، ۳ دستگاه لودر، ۳ دستگاه کمپرسی و تیم آموزش دیده مهندسی و عملیاتی را برای احداث خاکریزهای حفاظتی و سیل بند در روستاهای گبیر یک، گبیر دو، گبیر سه، ابوبقال، چم خزام، چم العبید، خاور، منصوریه و صفاک ارسال کرد.

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با بیش از ۲ هزار نفر نیروی کار که بیش از ۹۸ درصد از پرسنل از نیروهای بومی هستند به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های شغلی و تولیدی خوزستان و کشور است و با حمایت مسئولان می تواند همچنان در خودکفایی کشور در زمینه تولید شکر و دیگر محصولات جانبی اثرگذار باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.