×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اجرایی شدن بخشنامه سازندگان ذیصلاح برای ساختمان‌های بالای هشت طبقه در خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان ذیصلاح برای ساختمان‌های بالای هشت طبقه در این استان در نیمه دوم مردادماه خبر داد.

کمال دویده اظهار داشت: اجرای این بخشنامه با هدف ارتقای کیفیت و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، می‌تواند بسیاری از مسائل در بحث ساخت و ساز مسکن را در استان خوزستان حل کند.

وی دلیل بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بحث ساخت و ساز مسکن مطرح می‌شود را رعایت نکردن الزامات مجریان و سازندگان ذیصلاح ساختمانی بیان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با دارا بودن اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی این آمادگی را دارد که وارد مرحله اجرایی سازندگان ذیصلاح شود.

او یادآور شد: این کار به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها کمک بسیاری خواهد کرد.

دویده با بیان اینکه استفاده از سازنده ذیصلاح روی بحث کیفیت ساخت و ساز بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: با اجرایی شدن بحث سازندگان مسکن، یک شخص فنی و متخصص در محل پروژه حاضر بوده و حضور او نسبت به یک شخص عادی و غیرفنی مؤثرتر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اضافه کرد: مجری ذیصلاح می‌تواند با صرف وقت، طراحی بهینه سازه، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نظارت مستقیم در کاهش هزینه‌ها و بالا بردن راندمان و کیفیت، نقش بسزایی داشته باشد و با توجه به اینکه قسمت اعظم مسئولیت ساخت و ساز به عهده آنها خواهد بود، تمام تلاش خود را برای اجرای یک پروژه کیفی انجام می‌دهد.

اجماع برای اجرای بخشنامه سازندگان مسکن

وی به تشکیل جلسات کارگروه چهارنفره متشکل از نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان خوزستان و شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: این کارگروه جلساتی را در استانداری و نظام مهندسی ساختمان استان برگزار کرد و با اتفاق نظر در خصوص اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن، مصوبه‌ای را به تصویب رساندند.

دویده به راه اندازی واحد مجریان ذی صلاح در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اشاره کرد و افزود: اعضایی که تمایل به فعالیت دراین بخش داشته باشند با مراجعه به واحد مجریان ذی صلاح (مهندس مدنیان) نسبت به اخذ پروانه سازنده ذی صلاح در قالب حقیقی و شرکت‌های حقوقی اقدام کنند.

وی از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: براساس مصوبه کارگروه هیأت ۴ نفره بحث سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه سال جاری برای ساختمان‌های بالای ۸ طبقه به اجرا در می‌آید و تمام عوامل دست اندرکار با صنعت ساختمان از قبیل انجمن سازندگان مسکن، کانون انبوه سازان، انجمن پیمانکاران و مهندسان حقیقی با مراجعه به سازمان و واحد مجریان ذی صلاح پیگیر صدور پروانه مجریان ذی صلاح خود باشند.

افزایش عمر مفید ساختمان‌ها با بهره گیری از سازندگان ذیصلاح 

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن صحیح بخشنامه سازندگان مسکن شاهد افزایش عمر مفید ساختمان‌ها خواهیم بود و در سطح کلان اقتصاد ملی از آن منتفع می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: بحث سازندگان مسکن (مجریان ذی صلاح) یکی از مطالبات قدیمی ما مهندسان و از ظرفیت‌های قانونی است که سالیان طولانی اجرایی نشده است، هیأت مدیره دوره هفتم از شروع فعالیت خود، اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده است.

بر اساس این گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ۱۸ هزار عضو در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.

این سازمان در خوزستان ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم به عنوان بهره برداران ساختمان‌ها، فضای شهری و انواع ابنیه ها نظارت دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.