×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بازسازی دو سینما در اهواز فضا را برای فعالیت فرهنگی بهبود می بخشد

مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت: بازسازی دو سینمای بهمن و قدس در اهواز به بهبود فضا برای فعالیتهای فرهنگی و نمایش دراین شهر کمک می کند.

سید شهاب الدین طباطبایی با اشاره به بازسازی سینما قدس اهواز افزود: سالن دو منظوره این سینما پس از باز سازی کامل علاوه بر پخش فیلم، مجهز و بزرگترین سالن تئاتر استان شده که قابلیت نصب بزرگترین دکوپاژهای (صحنه) سنگین نمایش را دارد و همین کمک بزرگی به کارگردانان این هنر برای نصب بهترین دکور صحنه می‌کند.

وی اضافه کرد: سینما قدس اهواز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال بازسازی شده است که تمام هزینه‌های مربوط به بازسازی و تعمیر این سینما توسط مؤسسه تبلیغاتی بهمن سبز تأمین شده است.

طباطبایی ادامه داد: در بازسازی این سینما با یک سالن و گنجایش ۴۵۵ صندلی تلاش شده عناصر کیفی صدا، تصویر و امکانات سینما و نیز طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی که بر کیفیت نمایش فیلم ورضایت تماشاگر تأثیرگذارند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سالن سینما قدس هم اکنون از مجهزترین سالن‌های سینما در استان است که به لحاظ ساختار داخلی و فنی قابلیت اجرای کنسرت را دارد.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان همچنین از بازسازی سینما بهمن (اکسین) اهواز گفت و ادامه داد: طرح بازسازی این سینما نیز تائید شده و پس از جذب اعتبار کار بازسازی آن آغاز می‌شود.

گفتنی است سینما قدس اهواز که متعلق به حوزه هنری است در سال ۱۳۳۰ با یک سالن افتتاح شد.

حوزه هنری خوزستان با داشتن ۲ دفتر در شهرستان‌های آبادان و دزفول یکی از ۳ استان دارای دفاتر شهرستانی است. این حوزه هنری با داشتن بیش از ۶ سالن سینمای فعال (سینما قدس، بهمن و اکسین در اهواز و سینما کیهان و ایران، آزادی در آبادان و همچنین دو سینما حافظ و اتحاد در خرمشهر) یکی از مراکز فرهنگی در بخش هنری خوزستان است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.